Duitse fabrikanten bouwen eigen netwerk snellaadstations

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Ionity

Dit meldt Automobilwoche.de.

Ionity gaat van start onder leiding van Michael Hajesch, afkomstig van BMW. Hij wil komend jaar een team met vijftig medewerkers opbouwen om de ambities van de Duitse autofabrikanten waar te maken. De bouw van de eerste twintig laadstations begint nog dit jaar. Eind volgend jaar zouden er honderd laadstations moeten zijn. 

De 400 snellaadstations komen vooral in Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen. Ionity streeft naar een sluitend netwerk, waarbij langs de snelwegen elke 120 kilometer een laadstation komt. Daarbij zet het bedrijf in op samenwerking met bestaande tankstations en wegrestaurants, onder meer de keten Tank und Rast. Volgens Automobilwoche krijgt Ionity bij de uitvoering van zijn plannen Europese steun.

Concurrentie langs de weg

Het is niet bekend of Ionity ook in Nederland snellaadstations wil bouwen. De stations worden vooral aangelegd met het oog op de toekomstige groei van het aantal EV’s op de wegen.

Het Nederlandse Fastned is ondertussen ook actief op de Duitse markt, waar 25 snellaadstations langs de snelwegen komen. Fastned kreeg daarvoor 4,1 miljoen euro steun van de Duitse overheid.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Duitse fabrikanten bouwen eigen netwerk snellaadstations | Automotive Online

Duitse fabrikanten bouwen eigen netwerk snellaadstations

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Ionity

Dit meldt Automobilwoche.de.

Ionity gaat van start onder leiding van Michael Hajesch, afkomstig van BMW. Hij wil komend jaar een team met vijftig medewerkers opbouwen om de ambities van de Duitse autofabrikanten waar te maken. De bouw van de eerste twintig laadstations begint nog dit jaar. Eind volgend jaar zouden er honderd laadstations moeten zijn. 

De 400 snellaadstations komen vooral in Duitsland, Oostenrijk en Noorwegen. Ionity streeft naar een sluitend netwerk, waarbij langs de snelwegen elke 120 kilometer een laadstation komt. Daarbij zet het bedrijf in op samenwerking met bestaande tankstations en wegrestaurants, onder meer de keten Tank und Rast. Volgens Automobilwoche krijgt Ionity bij de uitvoering van zijn plannen Europese steun.

Concurrentie langs de weg

Het is niet bekend of Ionity ook in Nederland snellaadstations wil bouwen. De stations worden vooral aangelegd met het oog op de toekomstige groei van het aantal EV’s op de wegen.

Het Nederlandse Fastned is ondertussen ook actief op de Duitse markt, waar 25 snellaadstations langs de snelwegen komen. Fastned kreeg daarvoor 4,1 miljoen euro steun van de Duitse overheid.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.