Continental verzelfstandigt divisies en krimpt RvB in

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Continental
Continental gaat zijn Tire- en Contitechdivisie verzelfstandigen. (Foto: Shutterstock)

Toeleverancier Continental verzelfstandigt zijn banden- en rubbertechnologieclusters. Hiermee stopt het bedrijf met zijn divisie Rubber Technologies en gaan de clusters Tire en Contitech verder als afzonderlijke divisie. Begin 2022 moet dit gedeelte van de herstructureringsoperatie van het bedrijf, die ingezet werd in 2019 en loopt tot 2025, afgerond zijn. Naast de verzelfstandiging van de bandenactiviteiten en rubbertechnologieën neemt de toeleverancier in januari 2022 afscheid van directieleden Helmut Matschi en Frank Jourdan. Hierdoor bestaat de Raad van Bestuur vanaf dat moment uit 5 leden. Dat meldt Continental.

Vanaf 1 januari 2022 bestaat de Raad van Bestuur van Continental uit ceo Nikolai Setzer (verantwoordelijk voor Automotive en aangesteld tot maart 2024), cfo Wolfgang Schäfer (aanstelling tot december 2024), hr-directeur Ariane Reinhart (aangesteld tot september 2022), ceo Tire-divisie en inkoopdirecteur Christian Kötz, en ceo Contitech-divisie en cto Philip Nelles (benoemd tot mei 2024).

De toeleverancier voegt zijn bedrijfsactiviteiten rond connectiviteit, mobiliteit en high-performance computing samen. Hierbij verandert de naam Automotive Technologies in Automotive. Er worden 5 business area’s opgezet: Safety and Motion, Autonomous Mobility, Smart Mobility, User Experience, en Architecture and Networking.

Marktgericht

Volgens Nikolai Setzer, ceo van Continental en opvolger van Elmar Degenhart, moet de reorganisatie de complexiteit van het bedrijf verminderen. “We bundelen onze expertise, met name op het gebied van software. Mobiliteit van de toekomst is duurzaam, geautomatiseerd en verbonden”, aldus Setzer in een verklaring. “Hierbij maken we gebruik van de mogelijkheden die onze technologische positie op al deze gebieden biedt.”

De reorganisatie van de toeleverancier loopt inmiddels enkele jaren, waarbij het bedrijf zijn plannen tussentijds aanscherpte. Zo neemt het bedrijf afscheid van 30 duizend werknemers. Daarnaast maakt de toeleverancier in september bekend dat zijn aandrijflijndivisie zelfstandig verder zou gaan als Vitesco.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Continental verzelfstandigt divisies en krimpt RvB in | Automotive Online

Continental verzelfstandigt divisies en krimpt RvB in

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Continental
Continental gaat zijn Tire- en Contitechdivisie verzelfstandigen. (Foto: Shutterstock)

Toeleverancier Continental verzelfstandigt zijn banden- en rubbertechnologieclusters. Hiermee stopt het bedrijf met zijn divisie Rubber Technologies en gaan de clusters Tire en Contitech verder als afzonderlijke divisie. Begin 2022 moet dit gedeelte van de herstructureringsoperatie van het bedrijf, die ingezet werd in 2019 en loopt tot 2025, afgerond zijn. Naast de verzelfstandiging van de bandenactiviteiten en rubbertechnologieën neemt de toeleverancier in januari 2022 afscheid van directieleden Helmut Matschi en Frank Jourdan. Hierdoor bestaat de Raad van Bestuur vanaf dat moment uit 5 leden. Dat meldt Continental.

Vanaf 1 januari 2022 bestaat de Raad van Bestuur van Continental uit ceo Nikolai Setzer (verantwoordelijk voor Automotive en aangesteld tot maart 2024), cfo Wolfgang Schäfer (aanstelling tot december 2024), hr-directeur Ariane Reinhart (aangesteld tot september 2022), ceo Tire-divisie en inkoopdirecteur Christian Kötz, en ceo Contitech-divisie en cto Philip Nelles (benoemd tot mei 2024).

De toeleverancier voegt zijn bedrijfsactiviteiten rond connectiviteit, mobiliteit en high-performance computing samen. Hierbij verandert de naam Automotive Technologies in Automotive. Er worden 5 business area’s opgezet: Safety and Motion, Autonomous Mobility, Smart Mobility, User Experience, en Architecture and Networking.

Marktgericht

Volgens Nikolai Setzer, ceo van Continental en opvolger van Elmar Degenhart, moet de reorganisatie de complexiteit van het bedrijf verminderen. “We bundelen onze expertise, met name op het gebied van software. Mobiliteit van de toekomst is duurzaam, geautomatiseerd en verbonden”, aldus Setzer in een verklaring. “Hierbij maken we gebruik van de mogelijkheden die onze technologische positie op al deze gebieden biedt.”

De reorganisatie van de toeleverancier loopt inmiddels enkele jaren, waarbij het bedrijf zijn plannen tussentijds aanscherpte. Zo neemt het bedrijf afscheid van 30 duizend werknemers. Daarnaast maakt de toeleverancier in september bekend dat zijn aandrijflijndivisie zelfstandig verder zou gaan als Vitesco.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.