Continental en Deepdrive ontwikkelen naafmotor met ingebouwde rem

Continental • Bij het project werkte Continental samen met DeepDrive.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Continental

Het consortium Continental/DeepDrive heeft een elektromotor ontwikkeld en gepatenteerd die kan dienen als wielnaafaandrijving in elektrische auto’s. De naafmotor is gecombineerd met een rem. Dit meldt Continental, dat onder meer de remcomponenten heeft geleverd.

DeepDrive is een in München gevestigde startup op het gebied van aandrijftechniek. Door de joint venture met Continental wordt het voor DeppDrive mogelijk om zijn ontwerpen in massaproductie te brengen.

Continental meldt dat met name de rem nog in ontwikkeling is. In het huidige model is een traditionele hydraulische rem in de aandrijfeenheid geïntegreerd. Op termijn is het de bedoeling dat er ‘droge’ remsystemen komen, zonder hydraulische componenten.

Continental besloot recent om de focus meer te leggen op premium producten.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Continental en Deepdrive ontwikkelen naafmotor met ingebouwde rem | Automotive Online

Continental en Deepdrive ontwikkelen naafmotor met ingebouwde rem

Continental • Bij het project werkte Continental samen met DeepDrive.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Continental

Het consortium Continental/DeepDrive heeft een elektromotor ontwikkeld en gepatenteerd die kan dienen als wielnaafaandrijving in elektrische auto’s. De naafmotor is gecombineerd met een rem. Dit meldt Continental, dat onder meer de remcomponenten heeft geleverd.

DeepDrive is een in München gevestigde startup op het gebied van aandrijftechniek. Door de joint venture met Continental wordt het voor DeppDrive mogelijk om zijn ontwerpen in massaproductie te brengen.

Continental meldt dat met name de rem nog in ontwikkeling is. In het huidige model is een traditionele hydraulische rem in de aandrijfeenheid geïntegreerd. Op termijn is het de bedoeling dat er ‘droge’ remsystemen komen, zonder hydraulische componenten.

Continental besloot recent om de focus meer te leggen op premium producten.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.