Opel keert terug naar Japanse markt

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Opel ziet na een pauze van 15 jaar weer mogelijkheden op de Japanse markt (foto: Opel)

Met de Corsa, Combo Tour en Grandland X gaat Opel het vanaf 2021 weer proberen op de Japanse markt. Naast de benzine en hybride-versies komen ook de elektrische varianten direct beschikbaar op de Japanse markt. Dit meldt Opel Nederland. 

“De Japanse automarkt is één van de grootste ter wereld en Opel heeft er een uitstekende reputatie”, stelt Opel-ceo Michael Lohscheller. “Dat wij teruggaan naar Japan is een belangrijke stap om onze, winstgevende, exportactiviteiten te laten laten groeien. Opel wordt wereldwijd actief. Onze terugkeer naar Japan is daarvan het bewijs.”

Via netwerk PSA

Opel wordt in Japan via het bestaande netwerk van PSA verkocht. Peugeot, Citroën en DS zijn al te koop in het land van de rijzende zon. In 2019 verkocht de groep er 16 duizend auto’s. Door de toevoeging van Opel wil PSA dit aantal fors vergroten.

Opel was midden jaren ’90 nog het grootste merk van General Motors in Japan. In 2005 werden er volgens nieuwssite DW nog maar 1.800 Opels verkocht, waarna het merk werd teruggetrokken van de Japanse markt. Opel maakt sinds de overname door PSA weer winst.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Opel keert terug naar Japanse markt | Automotive Online

Opel keert terug naar Japanse markt

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Opel ziet na een pauze van 15 jaar weer mogelijkheden op de Japanse markt (foto: Opel)

Met de Corsa, Combo Tour en Grandland X gaat Opel het vanaf 2021 weer proberen op de Japanse markt. Naast de benzine en hybride-versies komen ook de elektrische varianten direct beschikbaar op de Japanse markt. Dit meldt Opel Nederland. 

“De Japanse automarkt is één van de grootste ter wereld en Opel heeft er een uitstekende reputatie”, stelt Opel-ceo Michael Lohscheller. “Dat wij teruggaan naar Japan is een belangrijke stap om onze, winstgevende, exportactiviteiten te laten laten groeien. Opel wordt wereldwijd actief. Onze terugkeer naar Japan is daarvan het bewijs.”

Via netwerk PSA

Opel wordt in Japan via het bestaande netwerk van PSA verkocht. Peugeot, Citroën en DS zijn al te koop in het land van de rijzende zon. In 2019 verkocht de groep er 16 duizend auto’s. Door de toevoeging van Opel wil PSA dit aantal fors vergroten.

Opel was midden jaren ’90 nog het grootste merk van General Motors in Japan. In 2005 werden er volgens nieuwssite DW nog maar 1.800 Opels verkocht, waarna het merk werd teruggetrokken van de Japanse markt. Opel maakt sinds de overname door PSA weer winst.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.