‘Opel gaat nog eens duizend banen schrappen’

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
De vakbonden hebben eerder met moederbedrijf Stellantis afspraken gemaakt over baanbehoud tot 2027 (Opel (2022))

Opel gaat nog eens duizend arbeidsplaatsen schrappen. Daarbij gaat het vooral om banen in het ontwikkelingscentrum en de administratie, meldt het Duitse Wirtschaftswoche. Opel wil geen mensen ontslaan maar wil de volgende verminderingsslag realiseren met vervroegde pensioneringen of vrijwillig vertrek. Opel heeft de berichten niet willen bevestigen.

Eind 2021 werkten er in de ontwikkeling en op kantoren bij Opel nog rond de 7.000 mensen. De vakbonden hebben eerder met moederbedrijf Stellantis afspraken gemaakt over baanbehoud tot 2027 wat betekent dat er tot die tijd geen gedwongen ontslagen zullen vallen.

Sinds de overname van Opel door het vroegere PSA zijn er al duizenden banen verdwenen. Zo werd het centrale ontwikkelingscentrum in Rűsselsheim inclusief enkele duizenden medewerkers in 2019 grotendeels overgenomen door de technische dienstverlener Segula Technologies. ‘’De volgende slag laat zien dat de eerdere vrees dat de ontwikkeling helemaal bij Opel verdwijnt nu bewaarheid lijkt te worden,’’ tekent Wirtschaftswoche aan.

Lees ook:

Christophe Mandon nieuwe verkoopbaas bij OpelVauxhal 

‘Opel gaat nog eens duizend banen schrappen’ | Automotive Online

‘Opel gaat nog eens duizend banen schrappen’

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
De vakbonden hebben eerder met moederbedrijf Stellantis afspraken gemaakt over baanbehoud tot 2027 (Opel (2022))

Opel gaat nog eens duizend arbeidsplaatsen schrappen. Daarbij gaat het vooral om banen in het ontwikkelingscentrum en de administratie, meldt het Duitse Wirtschaftswoche. Opel wil geen mensen ontslaan maar wil de volgende verminderingsslag realiseren met vervroegde pensioneringen of vrijwillig vertrek. Opel heeft de berichten niet willen bevestigen.

Eind 2021 werkten er in de ontwikkeling en op kantoren bij Opel nog rond de 7.000 mensen. De vakbonden hebben eerder met moederbedrijf Stellantis afspraken gemaakt over baanbehoud tot 2027 wat betekent dat er tot die tijd geen gedwongen ontslagen zullen vallen.

Sinds de overname van Opel door het vroegere PSA zijn er al duizenden banen verdwenen. Zo werd het centrale ontwikkelingscentrum in Rűsselsheim inclusief enkele duizenden medewerkers in 2019 grotendeels overgenomen door de technische dienstverlener Segula Technologies. ‘’De volgende slag laat zien dat de eerdere vrees dat de ontwikkeling helemaal bij Opel verdwijnt nu bewaarheid lijkt te worden,’’ tekent Wirtschaftswoche aan.

Lees ook:

Christophe Mandon nieuwe verkoopbaas bij OpelVauxhal