Toyota en Panasonic ontwikkelen EV-accu’s

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De topmannen van Toyota en Panasonic bezegelen de joint venture. (Foto: Panasonic Corporation)

Toyota Motor Corporation (TMC) en Panasonic Corporation richten zich vanaf april met de joint venture Prime Planet Energy & Solutions op de gezamenlijke ontwikkeling van prismatische autoaccu’s bestemd voor EV’s. Dit maken de bedrijven vandaag bekend.

Accu’s met prismatische cellen worden veelvuldig gebruikt in smartphones. Het zijn platte accu’s met een aluminium behuizing. Deze accu’s zijn lichter en kleiner dan varianten die van cilindrische cellen gebruikmaken, maar ze zijn ook duurder en meer kwetsbaar voor oververhitting en zwellen.

De bedrijven melden dat zij verwachten dat “accu’s een centrale rol gaan spelen als oplossing voor de energievoorziening van auto’s en diverse andere vormen van mobiliteit”.

Toyota, dat miljarden investeert in EV-technologie, en Panasonic streven er naar om met de joint venture concurrerende, kosteneffectieve batterijpakketten te ontwikkelen. Hierbij is het de bedoeling om niet alleen aan te leveren, maar ook aan andere partijen.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Toyota en Panasonic ontwikkelen EV-accu’s | Automotive Online

Toyota en Panasonic ontwikkelen EV-accu’s

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
De topmannen van Toyota en Panasonic bezegelen de joint venture. (Foto: Panasonic Corporation)

Toyota Motor Corporation (TMC) en Panasonic Corporation richten zich vanaf april met de joint venture Prime Planet Energy & Solutions op de gezamenlijke ontwikkeling van prismatische autoaccu’s bestemd voor EV’s. Dit maken de bedrijven vandaag bekend.

Accu’s met prismatische cellen worden veelvuldig gebruikt in smartphones. Het zijn platte accu’s met een aluminium behuizing. Deze accu’s zijn lichter en kleiner dan varianten die van cilindrische cellen gebruikmaken, maar ze zijn ook duurder en meer kwetsbaar voor oververhitting en zwellen.

De bedrijven melden dat zij verwachten dat “accu’s een centrale rol gaan spelen als oplossing voor de energievoorziening van auto’s en diverse andere vormen van mobiliteit”.

Toyota, dat miljarden investeert in EV-technologie, en Panasonic streven er naar om met de joint venture concurrerende, kosteneffectieve batterijpakketten te ontwikkelen. Hierbij is het de bedoeling om niet alleen aan te leveren, maar ook aan andere partijen.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.