Veel afhakers voor IAA Frankfurt

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Alfa Romeo is net als Fiat niet aanwezig op de IAA.

Dat melden fabrikanten en de IAA. In totaal zijn er tien grote merken, goed voor circa 20 procent van het Europese verkoopvolume, niet aanwezig. Nissan en Mitsubishi zijn al jaren afwezig op de IAA.

Grote autofabrikanten worstelen al jaren met hun deelname aan de grote autoshows. Vorig jaar haakten ook al veel fabrikanten af voor de show in Parijs, die alterneert met Frankfurt. Bijna alle kleinere beurzen, zoals de AutoRAI bestaan al niet meer. De enige Europese beurs waar bijna alle merken jaarlijks aanwezig zijn, is die van Genève

Volgens Roelant de Waard, head of sales bij Ford, is het voordeel van Genève dat er maar beperkte ruimte is en een limiet aan de hoeveelheid geld die gespendeerd mag worden. “Dat betekent dat geen enkel merk visueel kan domineren. Het gaat daar echt om het merk en de producten”, zegt hij tegen Autonews Europe.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Veel afhakers voor IAA Frankfurt | Automotive Online

Veel afhakers voor IAA Frankfurt

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Alfa Romeo is net als Fiat niet aanwezig op de IAA.

Dat melden fabrikanten en de IAA. In totaal zijn er tien grote merken, goed voor circa 20 procent van het Europese verkoopvolume, niet aanwezig. Nissan en Mitsubishi zijn al jaren afwezig op de IAA.

Grote autofabrikanten worstelen al jaren met hun deelname aan de grote autoshows. Vorig jaar haakten ook al veel fabrikanten af voor de show in Parijs, die alterneert met Frankfurt. Bijna alle kleinere beurzen, zoals de AutoRAI bestaan al niet meer. De enige Europese beurs waar bijna alle merken jaarlijks aanwezig zijn, is die van Genève

Volgens Roelant de Waard, head of sales bij Ford, is het voordeel van Genève dat er maar beperkte ruimte is en een limiet aan de hoeveelheid geld die gespendeerd mag worden. “Dat betekent dat geen enkel merk visueel kan domineren. Het gaat daar echt om het merk en de producten”, zegt hij tegen Autonews Europe.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.