DCDW Podcast 322: Frederieke Vroom van Scrive

DCDW • In deze DCDW aflevering spreken we met Frederieke Vroom. Frederieke is senior accountexecutive bij Scrive. Scrive is gespecialiseerd in digitaal ondertekenen en digitale identificatie. Van origine is het een Zweeds bedrijf. In Scandinavië werkt Scrive voor verschillende klanten, waaronder importeurs en dealergroepen. Ook in de Benelux maken steeds meer automotive bedrijven gebruik van de dienstverlening.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Bron: DCDW

Customer journey

“Ik ben Frederieke Fréderique Vroom en ik ben werkzaam bij Scrive. Scrive is van origine een Zweeds bedrijf. We hebben in vier landen een kantoor. Ik werk vanuit ons kantoor in Amsterdam en ben verantwoordelijk voor de automotive markt in de Benelux. Scrive is gespecialiseerd in digitaal ondertekenen en digitaal identificeren. Wij digitaliseren een stukje van de customer journey. Bijvoorbeeld het ondertekenen van een koopovereenkomst. Verkopers hoeven niets meer te printen of scannen en kunnen documenten digitaal aan klanten aanbieden. Een digitale handtekening zetten kan op verschillende manieren. In Nederland zetten mensen graag een krabbel, maar het kan ook met een uitgeschreven naam, met een druk op de knop en bij wijze van spreken zelfs met een smiley.”

Sneller factureren

“Binnen de automotive branche bedienen we verschillende klanten, waaronder autobedrijven, leasemaatschappijen en verhuurbedrijven. Digitaal identificeren is een belangrijk onderdeel van digitaal ondertekenen. Wij kunnen controleren of de persoon die tekent ook echt die persoon is. Digitaal ondertekenen heeft verschillende voordelen. Het bespaart tijd en biedt gemak aan de verkoper. Ook voor de aftersalesafdeling heeft het meerwaarde. Bij meerwerk kan je een klant direct digitaal om akkoord vragen. Vervolgens kan je sneller factureren omdat alle documentatie sneller compleet is.”

Digitaal wordt de norm

“Digitaal ondertekenen wordt steeds meer een commodity. Digitaal ondertekenen en identificeren wordt een steeds belangrijker onderdeel van de digitale customer journey. Wij zien voorlopig in Nederland dat er nog steeds veel geprint wordt. Aan de andere kant wordt digitaal en papierloos werken op steeds meer plekken de norm. Ook in de automotive branche. Met onze diensten kan je klanten gemakkelijker laten tekenen. In de showroom en bij online verkoop. We hebben al verschillende koppelingen met automotive softwarepakketten, waaronder UnameIT. Eind dit jaar komt daar een nieuwe koppeling met CarWise bij.”

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 322: Frederieke Vroom van Scrive | Automotive Online

DCDW Podcast 322: Frederieke Vroom van Scrive

DCDW • In deze DCDW aflevering spreken we met Frederieke Vroom. Frederieke is senior accountexecutive bij Scrive. Scrive is gespecialiseerd in digitaal ondertekenen en digitale identificatie. Van origine is het een Zweeds bedrijf. In Scandinavië werkt Scrive voor verschillende klanten, waaronder importeurs en dealergroepen. Ook in de Benelux maken steeds meer automotive bedrijven gebruik van de dienstverlening.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Bron: DCDW

Customer journey

“Ik ben Frederieke Fréderique Vroom en ik ben werkzaam bij Scrive. Scrive is van origine een Zweeds bedrijf. We hebben in vier landen een kantoor. Ik werk vanuit ons kantoor in Amsterdam en ben verantwoordelijk voor de automotive markt in de Benelux. Scrive is gespecialiseerd in digitaal ondertekenen en digitaal identificeren. Wij digitaliseren een stukje van de customer journey. Bijvoorbeeld het ondertekenen van een koopovereenkomst. Verkopers hoeven niets meer te printen of scannen en kunnen documenten digitaal aan klanten aanbieden. Een digitale handtekening zetten kan op verschillende manieren. In Nederland zetten mensen graag een krabbel, maar het kan ook met een uitgeschreven naam, met een druk op de knop en bij wijze van spreken zelfs met een smiley.”

Sneller factureren

“Binnen de automotive branche bedienen we verschillende klanten, waaronder autobedrijven, leasemaatschappijen en verhuurbedrijven. Digitaal identificeren is een belangrijk onderdeel van digitaal ondertekenen. Wij kunnen controleren of de persoon die tekent ook echt die persoon is. Digitaal ondertekenen heeft verschillende voordelen. Het bespaart tijd en biedt gemak aan de verkoper. Ook voor de aftersalesafdeling heeft het meerwaarde. Bij meerwerk kan je een klant direct digitaal om akkoord vragen. Vervolgens kan je sneller factureren omdat alle documentatie sneller compleet is.”

Digitaal wordt de norm

“Digitaal ondertekenen wordt steeds meer een commodity. Digitaal ondertekenen en identificeren wordt een steeds belangrijker onderdeel van de digitale customer journey. Wij zien voorlopig in Nederland dat er nog steeds veel geprint wordt. Aan de andere kant wordt digitaal en papierloos werken op steeds meer plekken de norm. Ook in de automotive branche. Met onze diensten kan je klanten gemakkelijker laten tekenen. In de showroom en bij online verkoop. We hebben al verschillende koppelingen met automotive softwarepakketten, waaronder UnameIT. Eind dit jaar komt daar een nieuwe koppeling met CarWise bij.”

Luister de volledige podcast hier: