DCDW Bonuspodcast: Maarten Bekkers van AutoChat
Digitale medewerker
“AutoChat is een AI-assistent voor de website van het autobedrijf. AutoChat is gekoppeld met het voorraadbeheersysteem, het lead managementsysteem en de werkplaatsplanning. Het is een digitale medewerker die 24/7 op je website staat. AutoChat kan vragen van klanten beantwoorden en proefritten en werkplaatsafspraken inboeken. Zo is het mogelijk om terugkerende vragen en tijdrovende processen te automatiseren. We zijn in 2019 begonnen met een koppeling van AutoChat met GoogleAI. Toen ChatGPT verscheen, zijn we naar dit systeem overgestapt. ChatGPT kan zelf tekst genereren. AutoChat kan automatisch chatgesprekken met klanten voeren. Dankzij alle koppelingen is AutoChat altijd op de hoogte van de bedrijfsvoorraad, de werkplaatsplanning, enzovoorts.”
Nieuwe koppelingen
“AutoChat verzamelt automatisch leads uit verschillende bronnen en zet deze in het lead managementsysteem. Omdat AutoChat met de klant in gesprek gaat, deelt de klant gemakkelijker een e-mailadres of telefoonnummer dan wanneer je de klant een webformulier laat invullen. We kunnen AutoChat met verschillende AI-systemen koppelen. Google werkt aan een verbeterd nieuw AI-systeem. De eerste voorbeelden zien er veelbelovend uit. Dat biedt nieuwe mogelijkheden voor de toekomst. Als autobedrijf kan je AutoChat naar eigen inzicht inrichten. Wij zijn momenteel bezig om AutoChat uit te breiden met nieuwe data zoals prijslijsten, opties, technische gegevens en nog veel meer. We maken AutoChat steeds slimmer.”
Zelfstandig
“AutoChat kan een klant vertellen wat het maximum trekgewicht van een voorraadauto is, of welke voorraadauto’s Apple CarPlay hebben. AutoChat kan de klant ook duidelijk maken of er een leenauto beschikbaar is, of hoe laat de auto na een onderhoudsbeurt weer klaar staat. AutoChat kan een websitebezoeker zelfstandig een proefrit aanbieden, de proefrit inplannen en de verkoper een seintje geven dat er een nieuwe lead is. Met de AutoChat Copilot ondersteunen we medewerkers van klantcontactcentra. Tijdens een gesprek zoekt AutoChat Copilot automatisch het antwoord op de vraag van de klant. Op dit moment zitten we in de pilotfase. Zodra de AutoChat Copilot breed beschikbaar is, laten we dat via onze communicatiekanalen weten.”
Luister de volledige podcast hier: