DCDW Podcast 320: Berend Hoitink van Panoff Consulting en Hielke Ytsma van CarQall

DCDW • In deze aflevering van de podcast vertellen Berend Hoitink van Panoff Consulting en Hielke Ytsma van CarQall over de digitale transitie in de dealerwereld. Van fabrikanten en importeurs tot dealergroepen en dealerbedrijven heeft iedereen te maken met oprukkende digitalisering. Panoff Consulting en CarQall helpen bedrijven bij het optimaliseren van hun digitale dienstverlening.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Breder klantperspectief

“Ik ben Berend Hoitink en ik werk voor Panoff Consulting. Vanuit Amsterdam werk ik samen met een internationaal team van automotive specialisten. We richten ons op automotive retail. We ondersteunen fabrikanten, importeurs en dealers bij de digitale transitie. Wij brengen de customer journey in kaart en geven structuur aan digitale processen. Voor verschillende OEM’s zijn we bezig met het analyseren en optimaliseren van de CRM- en DMS-structuren. Als dealerbedrijf kan je jezelf onderscheiden met customer intimacy en procesoptimalisatie. Hierin speelt data een grote rol. Data geeft dealerbedrijven een breder klantperspectief. Dat biedt kansen om aanvullende producten en diensten aan te bieden.”

Kennis verbinden

“Ik ben Hielke Ytsma en ik werk mijn hele leven in de automotive. Samen met Ruben Heerdink heb ik CarQall opgezet. CarQall is een intelligente digitale assistent gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Ons platform kan bellers registreren, leads in kaart brengen en zelfstandig eenvoudige processen afwikkelen. Zo helpen wij autobedrijven bij een snellere en effectievere klantopvolging. We hebben veel raakvlakken met Panoff Consulting. We hebben samen onderzoek gedaan naar digitale uitdagingen voor het dealerbedrijf. Er zijn nieuwe communicatiekanalen. Vanuit OEM’s is nieuwe data beschikbaar. De uitdaging voor het dealerbedrijf is om al die kennis te verbinden en op de juiste manier te gebruiken.”

Nieuwe toetreders

(BH) “De combinatie van menselijk contact en de inzet van AI vergroot het succes en het rendement van het dealerbedrijf.” (HY) “Ons motto is ‘digitalisering waar het kan, menselijk waar het moet’. Hoe meer je over de klant weet, hoe beter je de klant kan bedienen.” (BH) “Bestaande dealerbedrijven houden vaak vast aan bestaande structuren terwijl je die soms beter kunt loslaten. Je moet durven om als een nieuwe toetreder naar de markt te kijken. Hoe zou ik mijn processen inrichten als ik vanaf nul zou beginnen? (HY) “In ons gezamenlijke rapport staan handige tips voor dealers. Het onderzoek is kostenloos te downloaden via de website van CarQall en Panoff Consulting.”

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 320: Berend Hoitink van Panoff Consulting en Hielke Ytsma van CarQall | Automotive Online

DCDW Podcast 320: Berend Hoitink van Panoff Consulting en Hielke Ytsma van CarQall

DCDW • In deze aflevering van de podcast vertellen Berend Hoitink van Panoff Consulting en Hielke Ytsma van CarQall over de digitale transitie in de dealerwereld. Van fabrikanten en importeurs tot dealergroepen en dealerbedrijven heeft iedereen te maken met oprukkende digitalisering. Panoff Consulting en CarQall helpen bedrijven bij het optimaliseren van hun digitale dienstverlening.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Breder klantperspectief

“Ik ben Berend Hoitink en ik werk voor Panoff Consulting. Vanuit Amsterdam werk ik samen met een internationaal team van automotive specialisten. We richten ons op automotive retail. We ondersteunen fabrikanten, importeurs en dealers bij de digitale transitie. Wij brengen de customer journey in kaart en geven structuur aan digitale processen. Voor verschillende OEM’s zijn we bezig met het analyseren en optimaliseren van de CRM- en DMS-structuren. Als dealerbedrijf kan je jezelf onderscheiden met customer intimacy en procesoptimalisatie. Hierin speelt data een grote rol. Data geeft dealerbedrijven een breder klantperspectief. Dat biedt kansen om aanvullende producten en diensten aan te bieden.”

Kennis verbinden

“Ik ben Hielke Ytsma en ik werk mijn hele leven in de automotive. Samen met Ruben Heerdink heb ik CarQall opgezet. CarQall is een intelligente digitale assistent gebaseerd op kunstmatige intelligentie. Ons platform kan bellers registreren, leads in kaart brengen en zelfstandig eenvoudige processen afwikkelen. Zo helpen wij autobedrijven bij een snellere en effectievere klantopvolging. We hebben veel raakvlakken met Panoff Consulting. We hebben samen onderzoek gedaan naar digitale uitdagingen voor het dealerbedrijf. Er zijn nieuwe communicatiekanalen. Vanuit OEM’s is nieuwe data beschikbaar. De uitdaging voor het dealerbedrijf is om al die kennis te verbinden en op de juiste manier te gebruiken.”

Nieuwe toetreders

(BH) “De combinatie van menselijk contact en de inzet van AI vergroot het succes en het rendement van het dealerbedrijf.” (HY) “Ons motto is ‘digitalisering waar het kan, menselijk waar het moet’. Hoe meer je over de klant weet, hoe beter je de klant kan bedienen.” (BH) “Bestaande dealerbedrijven houden vaak vast aan bestaande structuren terwijl je die soms beter kunt loslaten. Je moet durven om als een nieuwe toetreder naar de markt te kijken. Hoe zou ik mijn processen inrichten als ik vanaf nul zou beginnen? (HY) “In ons gezamenlijke rapport staan handige tips voor dealers. Het onderzoek is kostenloos te downloaden via de website van CarQall en Panoff Consulting.”

Luister de volledige podcast hier: