Stellantis start productie waterstofbestelwagens in Polen en Frankrijk

Stellantis • Stellantis kiest niet voor de productielocatie in Italië.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: Stellantis).

Stellantis start de productie van waterstofbestelwagens in Polen en Frankrijk. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De grotere bestelwagens worden in de stad Gliwici in het zuiden van Polen geproduceerd en de middelgrote bestelwagens in Hordain in Noord-Frankrijk.

Stellantis kiest niet voor de Italiaanse fabriek in Atessa (productiecapaciteit van 120 duizend grote bestellers per dag). Dat is opvallend gezien de recente uitspraken van de Italiaanse premier die meent dat Stellantis keuzes maakt die tegen de belangen van het land ingaan.

Rijbereik

Stellantis maakt de waterstofvoertuigen beschikbaar voor een breder publiek. Het gaat om de Citroën ë-Jumpy en ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo en E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro en Movano, en Peugeot E-Expert en E-Boxer. Voorheen verkocht Stellantis alleen middelgrote waterstofbestelwagens in grote aantallen aan specifieke klanten.

Stellantis verwacht vanaf 2025 meer dan 10 duizend waterstofbestelwagens per jaar te verkopen. De bestellers hebben een rijbereik van 400 tot 500 kilometer en worden opgeladen in vijf minuten.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Stellantis start productie waterstofbestelwagens in Polen en Frankrijk | Automotive Online

Stellantis start productie waterstofbestelwagens in Polen en Frankrijk

Stellantis • Stellantis kiest niet voor de productielocatie in Italië.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: Stellantis).

Stellantis start de productie van waterstofbestelwagens in Polen en Frankrijk. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De grotere bestelwagens worden in de stad Gliwici in het zuiden van Polen geproduceerd en de middelgrote bestelwagens in Hordain in Noord-Frankrijk.

Stellantis kiest niet voor de Italiaanse fabriek in Atessa (productiecapaciteit van 120 duizend grote bestellers per dag). Dat is opvallend gezien de recente uitspraken van de Italiaanse premier die meent dat Stellantis keuzes maakt die tegen de belangen van het land ingaan.

Rijbereik

Stellantis maakt de waterstofvoertuigen beschikbaar voor een breder publiek. Het gaat om de Citroën ë-Jumpy en ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo en E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro en Movano, en Peugeot E-Expert en E-Boxer. Voorheen verkocht Stellantis alleen middelgrote waterstofbestelwagens in grote aantallen aan specifieke klanten.

Stellantis verwacht vanaf 2025 meer dan 10 duizend waterstofbestelwagens per jaar te verkopen. De bestellers hebben een rijbereik van 400 tot 500 kilometer en worden opgeladen in vijf minuten.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.