Britse waakhond: reclame Toyota Hilux onverantwoordelijk

Toyota •
De Japanners wilden met de advertentie de sterke prestaties van de Hilux in het terrein demonstreren.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
De Toyota Hilux (Foto: Shutterstock)

De Britse reclamewaakhond heeft een advertentie voor een nieuwe Toyota Hilux pickup verboden omdat de autofabrikant “onverantwoordelijk gedrag” ten aanzien van het milieu zou promoten. Dat meldt ANP.

De zaak draait om een betaalde post op Facebook en een posteradvertentie. Op de beelden is te zien hoe een rij SUV’s in een stofwolk van de weg af rijdt, voordat ze op een geasfalteerde weg uitkomen. Zo wilde het Japanse merk de de sterke prestaties van de Hilux in het terrein demonstreren.

Volgens een klacht bij de Advertising Standards Authority (ASA) wordt zo ‘gedrag getolereerd dat schadelijk is voor het milieu.’ De ASA stelt: “De advertenties keurden het gebruik van voertuigen goed op een manier die geen rekening hield met de impact ervan op de natuur en het milieu”.

Verweer

Toyota’s verweert zich en stelt dat het “zich juist inzet voor veranderingen in het milieu.” Het Japanse bedrijf gebruikt in zijn toelichting de introductie van hybride en elektrische auto’s als voorbeeld.

Eerder kondigde Toyota de komst van een hybride Hilux model aan. Ook zijn er plannen voor een BEV en een waterstofmodel.

Toyota Motor Corporation en Idemitso Kosan Co hebben in oktober nog een overeenkomst gesloten voor de massaproductie van volledig vaste batterijen val elektrische voertuigen.

Meer lezen over Hilux en Toyota

Meest recente nieuws

Britse waakhond: reclame Toyota Hilux onverantwoordelijk | Automotive Online

Britse waakhond: reclame Toyota Hilux onverantwoordelijk

Toyota •
De Japanners wilden met de advertentie de sterke prestaties van de Hilux in het terrein demonstreren.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
De Toyota Hilux (Foto: Shutterstock)

De Britse reclamewaakhond heeft een advertentie voor een nieuwe Toyota Hilux pickup verboden omdat de autofabrikant “onverantwoordelijk gedrag” ten aanzien van het milieu zou promoten. Dat meldt ANP.

De zaak draait om een betaalde post op Facebook en een posteradvertentie. Op de beelden is te zien hoe een rij SUV’s in een stofwolk van de weg af rijdt, voordat ze op een geasfalteerde weg uitkomen. Zo wilde het Japanse merk de de sterke prestaties van de Hilux in het terrein demonstreren.

Volgens een klacht bij de Advertising Standards Authority (ASA) wordt zo ‘gedrag getolereerd dat schadelijk is voor het milieu.’ De ASA stelt: “De advertenties keurden het gebruik van voertuigen goed op een manier die geen rekening hield met de impact ervan op de natuur en het milieu”.

Verweer

Toyota’s verweert zich en stelt dat het “zich juist inzet voor veranderingen in het milieu.” Het Japanse bedrijf gebruikt in zijn toelichting de introductie van hybride en elektrische auto’s als voorbeeld.

Eerder kondigde Toyota de komst van een hybride Hilux model aan. Ook zijn er plannen voor een BEV en een waterstofmodel.

Toyota Motor Corporation en Idemitso Kosan Co hebben in oktober nog een overeenkomst gesloten voor de massaproductie van volledig vaste batterijen val elektrische voertuigen.

Meer lezen over Hilux en Toyota

Meest recente nieuws