Great Wall Motor kiest voor dealermodel

Great Wall Motor • De Chinese nieuwkomer introduceerde het EV-merk Wey in Duitsland.
Redactie Redactie
WEY, een van de merken van Great Wall Motor (foto: GWM)

Great Wall Motor, dat via het EV-merk Wey nu op de Duitse markt is geïntroduceerd, meldt in een persbericht dat het de nadruk legt op lokale dealers met merk-specifieke locaties. Niet enkel voor Europa, maar ook voor Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.

In Duitsland gaat Great Wall in zee met Emil Frey.

Lees hier de AM Powerranking waarin alle nieuwe toetreders worden ‘gewogen’.

“Wij kiezen voor groei door samenwerking met lokale dealers en een langetermijnstrategie. Ons doel is om maatwerk producten en diensten te leveren voor unieke marktsegmenten – met steun van onze partners”, zei Parker Shi, vice-president van Great Wall Motor, tijdens een evenement voor 300 dealers in het Chinese Baoding. Shi hecht ook veel belang aan een goede aftersales service. Great Wall Motor verkocht in de eerste drie kwartalen van dit jaar 170.346 elektrische auto’s, dat is ruim 75 procent meer dan een jaar eerder.

De meeste Chinese nieuwkomers op de Europese markt zoeken een model waarin directe verkoop aan de consument voorop staat, zoals Tesla ook begon. Het meest succesvolle merk, BYD, maakt gebruik van de dealerkanalen van Louwman. Nio probeerde het met directe verkoop, maar lijkt daar nu van terug te komen voor zijn zustermerken.

Great Wall Motor kiest voor dealermodel | Automotive Online

Great Wall Motor kiest voor dealermodel

Great Wall Motor • De Chinese nieuwkomer introduceerde het EV-merk Wey in Duitsland.
Redactie Redactie
WEY, een van de merken van Great Wall Motor (foto: GWM)

Great Wall Motor, dat via het EV-merk Wey nu op de Duitse markt is geïntroduceerd, meldt in een persbericht dat het de nadruk legt op lokale dealers met merk-specifieke locaties. Niet enkel voor Europa, maar ook voor Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.

In Duitsland gaat Great Wall in zee met Emil Frey.

Lees hier de AM Powerranking waarin alle nieuwe toetreders worden ‘gewogen’.

“Wij kiezen voor groei door samenwerking met lokale dealers en een langetermijnstrategie. Ons doel is om maatwerk producten en diensten te leveren voor unieke marktsegmenten – met steun van onze partners”, zei Parker Shi, vice-president van Great Wall Motor, tijdens een evenement voor 300 dealers in het Chinese Baoding. Shi hecht ook veel belang aan een goede aftersales service. Great Wall Motor verkocht in de eerste drie kwartalen van dit jaar 170.346 elektrische auto’s, dat is ruim 75 procent meer dan een jaar eerder.

De meeste Chinese nieuwkomers op de Europese markt zoeken een model waarin directe verkoop aan de consument voorop staat, zoals Tesla ook begon. Het meest succesvolle merk, BYD, maakt gebruik van de dealerkanalen van Louwman. Nio probeerde het met directe verkoop, maar lijkt daar nu van terug te komen voor zijn zustermerken.