Renault en Geely investeren in efficiëntere verbrandingsmotoren

Verbrandingsmotoren • De verwachting is dat een nieuwe joint venture verbrandingsmotoren levert aan onder andere Renault, Geely, Volvo, Proton, Nissan, Mitsubishi en PUNCH Torino.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Een verbrandingsmotor van Renault (Foto: Shutterstock)

Renault en Geely tekenden vandaag een joint venture deal om hybride en benzine technologie te ontwikkelen. Beide bedrijven investeren samen tot 7 miljard euro in de technologieën. Dit meldt Renault in een persbericht.

Het doel van de joint venture is om efficiëntere verbrandingsmotoren aan te bieden in een tijd waar de focus op elektrificatie ligt.

“We zijn verheugd om aan deze reis te beginnen om een ​​wereldleider te worden in hybride technologieën en om autofabrikanten over de hele wereld emissiearme oplossingen te bieden”, zegt Eric Li, voorzitter van de Geely Holding Group.

Volgens Renault zal het nieuwe bedrijf 19 duizend mensen een baan geven in 17 motorfabrieken en vijf onderzoeks- en ontwikkelingscentra.

“Geconfronteerd met de uitdagingen in de hedendaagse automotive, kan niemand beweren alle oplossingen te hebben. Het bedenken van baanbrekende innovaties vereist het combineren van expertise en middelen. Als het gaat om de wereldwijde race voor het koolstofvrij maken van transport, is er geen tijd om te verliezen, en het zal niet business-as-usual zijn”, zegt ceo van de Renault Group, Luca de Meo.

Miljoenen verbrandingsmotoren

De joint venture streeft ernaar om op jaarlijkse basis vijf miljoen verbrandingsmotoren, hybrides en plug-in hybrides en transmissies te leveren.

Het Saudische bedrijf Aramco evalueert volgens Renault een nieuwe strategische investering in het bedrijf. In maart investeerde het bedrijf al in de verbrandingsmotoren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

Renault en Geely investeren in efficiëntere verbrandingsmotoren | Automotive Online

Renault en Geely investeren in efficiëntere verbrandingsmotoren

Verbrandingsmotoren • De verwachting is dat een nieuwe joint venture verbrandingsmotoren levert aan onder andere Renault, Geely, Volvo, Proton, Nissan, Mitsubishi en PUNCH Torino.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Een verbrandingsmotor van Renault (Foto: Shutterstock)

Renault en Geely tekenden vandaag een joint venture deal om hybride en benzine technologie te ontwikkelen. Beide bedrijven investeren samen tot 7 miljard euro in de technologieën. Dit meldt Renault in een persbericht.

Het doel van de joint venture is om efficiëntere verbrandingsmotoren aan te bieden in een tijd waar de focus op elektrificatie ligt.

“We zijn verheugd om aan deze reis te beginnen om een ​​wereldleider te worden in hybride technologieën en om autofabrikanten over de hele wereld emissiearme oplossingen te bieden”, zegt Eric Li, voorzitter van de Geely Holding Group.

Volgens Renault zal het nieuwe bedrijf 19 duizend mensen een baan geven in 17 motorfabrieken en vijf onderzoeks- en ontwikkelingscentra.

“Geconfronteerd met de uitdagingen in de hedendaagse automotive, kan niemand beweren alle oplossingen te hebben. Het bedenken van baanbrekende innovaties vereist het combineren van expertise en middelen. Als het gaat om de wereldwijde race voor het koolstofvrij maken van transport, is er geen tijd om te verliezen, en het zal niet business-as-usual zijn”, zegt ceo van de Renault Group, Luca de Meo.

Miljoenen verbrandingsmotoren

De joint venture streeft ernaar om op jaarlijkse basis vijf miljoen verbrandingsmotoren, hybrides en plug-in hybrides en transmissies te leveren.

Het Saudische bedrijf Aramco evalueert volgens Renault een nieuwe strategische investering in het bedrijf. In maart investeerde het bedrijf al in de verbrandingsmotoren.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.