Gevreesde export stekkerauto’s begonnen

Steven Don Steven Don
Gevreesde export stekkerauto's begonnen

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marc

    Wil de overheid de export van plug ins stoppen en auto’s als deze interssant maken voor de particuliere koper, dan zit er slechts één ding op en dat is ze vrijstellen van MRB. Want door alle ridicule autobelastingen in Nederland heeft men niet alleen bewerkt dat deze stekkerbakken door hun lage prijs uitermate interessant zijn voor het buitenland, maar ook dat de Nederlander ze massaal de rug toekeert. Faalbeleid in zijn ergste vorm. De onkunde en onwetendheid regeert op dit vlak in Den Haag.

  • Marc Bolier

    Als het in dit tempo door blijft gaan, zitten we over 187,4 jaar zonder PHEV’s.

  • Simon

    Veel voormalige diesel rijders hebben een paar jaar geleden gekozen voor een Hybride auto i.v.m. de bijtelling. Dat deze auto’s nu onderhand 180k tot 300k aan kilometers hebben zal ook wel ermee te maken hebben dat ze vooral geschikt zijn voor export. Ik denk dat een particulier hier ook niet op zit te wachten.

  • Frank Rieck

    Ben het met Marc eens. De PHEV’s zijn in principe zeer interessant voor de particulier als gebruikte auto en vrijstelling van de MRB, aankoopsubsidie of BTW vrijstelling zou hen kunnen verleiden. Maar in NL is er beleidsmatig geen enkele aandacht geweest om EV’s te stimuleren voor particulieren. Dat is bijzonder slecht voor de maatschappelijke acceptatie en continuïteit en ik heb daar bij herhaling op gewezen tot in de kamer toe. Zelf rijd ik al 4,5 jaar een Chevrolet Volt zie ik privé gekocht heb. Na 180.000 km kan ik zeggen dat het verreweg de beste, zuinigste, gunstigste en betrouwbaarste auto ooit is. EV privé loont maar heeft wel aandacht en promotie nodig. Want de particulier ziet zeker de PHEV als mislukte leasebak.
    Frank

Gevreesde export stekkerauto’s begonnen | Automotive Online

Gevreesde export stekkerauto’s begonnen

Steven Don Steven Don
Gevreesde export stekkerauto's begonnen

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Marc

    Wil de overheid de export van plug ins stoppen en auto’s als deze interssant maken voor de particuliere koper, dan zit er slechts één ding op en dat is ze vrijstellen van MRB. Want door alle ridicule autobelastingen in Nederland heeft men niet alleen bewerkt dat deze stekkerbakken door hun lage prijs uitermate interessant zijn voor het buitenland, maar ook dat de Nederlander ze massaal de rug toekeert. Faalbeleid in zijn ergste vorm. De onkunde en onwetendheid regeert op dit vlak in Den Haag.

  • Marc Bolier

    Als het in dit tempo door blijft gaan, zitten we over 187,4 jaar zonder PHEV’s.

  • Simon

    Veel voormalige diesel rijders hebben een paar jaar geleden gekozen voor een Hybride auto i.v.m. de bijtelling. Dat deze auto’s nu onderhand 180k tot 300k aan kilometers hebben zal ook wel ermee te maken hebben dat ze vooral geschikt zijn voor export. Ik denk dat een particulier hier ook niet op zit te wachten.

  • Frank Rieck

    Ben het met Marc eens. De PHEV’s zijn in principe zeer interessant voor de particulier als gebruikte auto en vrijstelling van de MRB, aankoopsubsidie of BTW vrijstelling zou hen kunnen verleiden. Maar in NL is er beleidsmatig geen enkele aandacht geweest om EV’s te stimuleren voor particulieren. Dat is bijzonder slecht voor de maatschappelijke acceptatie en continuïteit en ik heb daar bij herhaling op gewezen tot in de kamer toe. Zelf rijd ik al 4,5 jaar een Chevrolet Volt zie ik privé gekocht heb. Na 180.000 km kan ik zeggen dat het verreweg de beste, zuinigste, gunstigste en betrouwbaarste auto ooit is. EV privé loont maar heeft wel aandacht en promotie nodig. Want de particulier ziet zeker de PHEV als mislukte leasebak.
    Frank