‘Renault in 2030 volledig elektrisch, Dacia volgt later’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Renault

Renault wil in 2030 in Europa uitsluitend nog elektrische auto’s verkopen. Dacia maakt de overgang naar volledig elektrisch ‘zo laat als mogelijk’. Dat heeft topman Luca de Meo gezegd tijdens een persbijeenkomst, melden internationale media. 

Veel andere merken hebben al aangegeven in 2030 in Europa uitsluitend nog EV’s te verkopen. In markten met minder strenge uitstootnormen blijven de meeste merken wel actief met brandstofmotoren, zo ook Renault.

De Meo stelde tijdens de bijeenkomst dat Renault wil bijdragen aan een ‘CO2-neutraal Europa’. Maar Dacia moet wel een ‘value for money’ merk blijven.

Strategisch plan 

De Meo gaf ook een update over de stand van zaken met betrekking tot strategisch plan Renaulution. De topman meldt dat er inmiddels een besparing van 2 miljard euro is gerealiseerd. Ook is Renault meer duurdere modellen gaan verkopen, waardoor de verkoopmarges stijgen.

In Nederland zakte Renault vorig jaar naar de achtste plek op de verkoopranglijst. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Renault in 2030 volledig elektrisch, Dacia volgt later’ | Automotive Online

‘Renault in 2030 volledig elektrisch, Dacia volgt later’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Renault

Renault wil in 2030 in Europa uitsluitend nog elektrische auto’s verkopen. Dacia maakt de overgang naar volledig elektrisch ‘zo laat als mogelijk’. Dat heeft topman Luca de Meo gezegd tijdens een persbijeenkomst, melden internationale media. 

Veel andere merken hebben al aangegeven in 2030 in Europa uitsluitend nog EV’s te verkopen. In markten met minder strenge uitstootnormen blijven de meeste merken wel actief met brandstofmotoren, zo ook Renault.

De Meo stelde tijdens de bijeenkomst dat Renault wil bijdragen aan een ‘CO2-neutraal Europa’. Maar Dacia moet wel een ‘value for money’ merk blijven.

Strategisch plan 

De Meo gaf ook een update over de stand van zaken met betrekking tot strategisch plan Renaulution. De topman meldt dat er inmiddels een besparing van 2 miljard euro is gerealiseerd. Ook is Renault meer duurdere modellen gaan verkopen, waardoor de verkoopmarges stijgen.

In Nederland zakte Renault vorig jaar naar de achtste plek op de verkoopranglijst. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.