Smeermiddelenfabrikant Liqui Moly maakt 50 procent minder winst

Coronavirus • De omzet van de Duitse olie- en additieven-fabrikant steeg met 7,1 procent naar 611 miljoen euro in 2020.
Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Ernst Prost, directeur Liqui Moly. (Foto: Liqui Moly)

Liqui Moly, olie- en additieven-fabrikant, realiseerde over 2020 een winst van 25 miljoen euro. Dat is 50 procent minder dan over 2019. Volgens het Duitse bedrijf is dit mede vanwege een investering van bijna 45 miljoen euro in marketing. De omzet van Liqui Moly steeg met 7,1 procent naar 611 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de fabrikant bekend heeft gemaakt.

Ernst Prost, directeur Liqui Moly, stelt dat de impact van de coronapandemie op het bedrijf groot is geweest. “We merkten op alle vlakken de schaarste als gevolg van corona, lockdowns, werktijdverkorting en thuiswerken bij onze leveranciers. Daardoor hadden we te weinig grondstoffen, verpakkingsmaterialen, etiketten, sluitingen en ook de logistieke en vrachtcapaciteiten waren duidelijk lager“, aldus Prost. Tijdens de eerste lockdown deelde het bedrijf coronabonussen uit aan het personeelIn tijden van crisis moeten bedrijven investeren, in plaats van besparen, vindt Ernst Prost, directeur Liqui Moly.

Dit jaar hoopt Prost de recordomzetten uit het verleden weer te kunnen bereiken. “We oogsten dit jaar de vruchten van ons reclameoffensief van 2020 en geven ook in 2021 vol gas.” De smeermiddelenfabrikant wil in 2021 investeren in de eigen logistiek.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Smeermiddelenfabrikant Liqui Moly maakt 50 procent minder winst | Automotive Online

Smeermiddelenfabrikant Liqui Moly maakt 50 procent minder winst

Coronavirus • De omzet van de Duitse olie- en additieven-fabrikant steeg met 7,1 procent naar 611 miljoen euro in 2020.
Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Ernst Prost, directeur Liqui Moly. (Foto: Liqui Moly)

Liqui Moly, olie- en additieven-fabrikant, realiseerde over 2020 een winst van 25 miljoen euro. Dat is 50 procent minder dan over 2019. Volgens het Duitse bedrijf is dit mede vanwege een investering van bijna 45 miljoen euro in marketing. De omzet van Liqui Moly steeg met 7,1 procent naar 611 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de fabrikant bekend heeft gemaakt.

Ernst Prost, directeur Liqui Moly, stelt dat de impact van de coronapandemie op het bedrijf groot is geweest. “We merkten op alle vlakken de schaarste als gevolg van corona, lockdowns, werktijdverkorting en thuiswerken bij onze leveranciers. Daardoor hadden we te weinig grondstoffen, verpakkingsmaterialen, etiketten, sluitingen en ook de logistieke en vrachtcapaciteiten waren duidelijk lager“, aldus Prost. Tijdens de eerste lockdown deelde het bedrijf coronabonussen uit aan het personeelIn tijden van crisis moeten bedrijven investeren, in plaats van besparen, vindt Ernst Prost, directeur Liqui Moly.

Dit jaar hoopt Prost de recordomzetten uit het verleden weer te kunnen bereiken. “We oogsten dit jaar de vruchten van ons reclameoffensief van 2020 en geven ook in 2021 vol gas.” De smeermiddelenfabrikant wil in 2021 investeren in de eigen logistiek.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.