Benoit Rivallant Europees ceo Apollo Vredestein

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Benoit Rivallant (foto: Apollo Vredestein)

Fransman Benoit Rivallant (53) werkt sinds 2014 bij Apollo Vredestein en is nu gepromoveerd tot ceo voor Europa. Hij heeft veel internationale ervaring in de bandenindustrie: tot 2014 werkte hij voor Michelin, onder meer in China.

Rivallant volgt Mathias Heimann op die vier jaar leiding gaf aan de Europese activiteiten van het bedrijf. Heimann blijft aan Apollo Vredestein verbonden als adviseur, meldt het concern.

Het van oorsprong Nederlandse Vredestein werd in 2009 overgenomen door het Indiase Apollo Tyres. Sindsdien is de winstgevendheid sterk verbeterd. De fabriek in Enschede wordt vooral ingezet voor speciale series, de grote series worden geproduceerd in een nieuwe fabriek in Hongarije

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Benoit Rivallant Europees ceo Apollo Vredestein | Automotive Online

Benoit Rivallant Europees ceo Apollo Vredestein

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Benoit Rivallant (foto: Apollo Vredestein)

Fransman Benoit Rivallant (53) werkt sinds 2014 bij Apollo Vredestein en is nu gepromoveerd tot ceo voor Europa. Hij heeft veel internationale ervaring in de bandenindustrie: tot 2014 werkte hij voor Michelin, onder meer in China.

Rivallant volgt Mathias Heimann op die vier jaar leiding gaf aan de Europese activiteiten van het bedrijf. Heimann blijft aan Apollo Vredestein verbonden als adviseur, meldt het concern.

Het van oorsprong Nederlandse Vredestein werd in 2009 overgenomen door het Indiase Apollo Tyres. Sindsdien is de winstgevendheid sterk verbeterd. De fabriek in Enschede wordt vooral ingezet voor speciale series, de grote series worden geproduceerd in een nieuwe fabriek in Hongarije

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.