Autobrief: ‘Bijtellingregime te complex’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vanaf 2011 zijn de uitstootgrenzen voor de 14% en 20% bijtellingcategorie elk jaar lager. “Denk aan de verwarring die ontstaat bij berijders en beheerders. Er rijden straks binnen één bedrijf twee dezelfde auto’s rond met een verschillende bijtelling.”

Daarnaast wordt de keuze enorm beperkt, omdat de uitstootgrenzen sneller worden teruggeschroefd dan dat er nieuwe – zuinigere – modellen op de markt komen. “Wij hadden liever gezien dat er in 2013 in een keer overgestapt was naar een ander systeem waarin ook rekening wordt gehouden met eventuele kilometerbeprijzing.”

De Autobrief vindt u in de rubriek Feiten&Cijfers, categorie brancherapporten.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autobrief: ‘Bijtellingregime te complex’ | Automotive Online

Autobrief: ‘Bijtellingregime te complex’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vanaf 2011 zijn de uitstootgrenzen voor de 14% en 20% bijtellingcategorie elk jaar lager. “Denk aan de verwarring die ontstaat bij berijders en beheerders. Er rijden straks binnen één bedrijf twee dezelfde auto’s rond met een verschillende bijtelling.”

Daarnaast wordt de keuze enorm beperkt, omdat de uitstootgrenzen sneller worden teruggeschroefd dan dat er nieuwe – zuinigere – modellen op de markt komen. “Wij hadden liever gezien dat er in 2013 in een keer overgestapt was naar een ander systeem waarin ook rekening wordt gehouden met eventuele kilometerbeprijzing.”

De Autobrief vindt u in de rubriek Feiten&Cijfers, categorie brancherapporten.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.