Spuigroep reorganiseert Motorhuis, 30 fte weg

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat bevestigt directeur Mark Dijkstra aan Automotive.

Vorig jaar wilde de toenmalige Markeur-directie al fors ingrijpen bij het Motorhuis. Maar gedurende de fusie besloot de nieuwe eigenaar Spuigroep de reorganisatie niet volledig door te voeren. “Dat betrof een reorganisatie onder zowel direct als indirect (backoffice, red) personeel. Dat zagen wij niet zitten omdat we de omzetpotentie van het bedrijf niet wilden schaden”, legt Dijkstra uit. “Wij hebben in de afgelopen maanden wel gekeken naar de ondersteunende functies en daar valt een grote kostenbesparing te realiseren.”

Noodzaak
Volgens Dijkstra is de reorganisatie noodzakelijk. “Het resultaat van het Motorhuis staat nog steeds onder druk. Om de continuïteit op lange termijn te kunnen waarborgen moeten we de kosten reduceren.” Medewerkers van het Motorhuis hebben al een behoorlijk aantal reorganisaties achter de rug. “We denken en hopen dat het bij deze reorganisatie blijft.”

Naast de inkrimping centraliseert het bedrijf de Fiat-salesactiviteiten in Alphen a/d Rijn. Nu wordt nog op vier vestigingen de merken Fiat, Alfa Romeo en Jeep verkocht. Dijkstra benadrukt dat op alle vier de vestigingen Fiat-activiteiten blijven plaatsvinden. Het bedrijf richt zich in de komende jaren voornamelijk op de merken Opel en Citroën. Het nam afscheid van Mazda en Hyundai. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Spuigroep reorganiseert Motorhuis, 30 fte weg | Automotive Online

Spuigroep reorganiseert Motorhuis, 30 fte weg

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat bevestigt directeur Mark Dijkstra aan Automotive.

Vorig jaar wilde de toenmalige Markeur-directie al fors ingrijpen bij het Motorhuis. Maar gedurende de fusie besloot de nieuwe eigenaar Spuigroep de reorganisatie niet volledig door te voeren. “Dat betrof een reorganisatie onder zowel direct als indirect (backoffice, red) personeel. Dat zagen wij niet zitten omdat we de omzetpotentie van het bedrijf niet wilden schaden”, legt Dijkstra uit. “Wij hebben in de afgelopen maanden wel gekeken naar de ondersteunende functies en daar valt een grote kostenbesparing te realiseren.”

Noodzaak
Volgens Dijkstra is de reorganisatie noodzakelijk. “Het resultaat van het Motorhuis staat nog steeds onder druk. Om de continuïteit op lange termijn te kunnen waarborgen moeten we de kosten reduceren.” Medewerkers van het Motorhuis hebben al een behoorlijk aantal reorganisaties achter de rug. “We denken en hopen dat het bij deze reorganisatie blijft.”

Naast de inkrimping centraliseert het bedrijf de Fiat-salesactiviteiten in Alphen a/d Rijn. Nu wordt nog op vier vestigingen de merken Fiat, Alfa Romeo en Jeep verkocht. Dijkstra benadrukt dat op alle vier de vestigingen Fiat-activiteiten blijven plaatsvinden. Het bedrijf richt zich in de komende jaren voornamelijk op de merken Opel en Citroën. Het nam afscheid van Mazda en Hyundai. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.