Mediabestedingen: Fransen absolute big spenders

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit de cijfers van mediabureau Adfact. Adfact registreert alle media-uitingen (online uitgezonderd) en kent van iedere uiting de bruto-inkoopprijs. De uiteindelijk betaalde bedragen kunnen fors lager liggen als gevolg van afspraken en kortingen.

Na de Fransen staan Opel en VW, beide met ruim 17 miljoen euro, op plaats vier en vijf. Skoda (14 miljoen euro) heeft met de Octavia het model waaraan het meeste geld is uitgegeven. Skoda kocht voor 11 miljoen euro in voor het model. De Clio volgt met ruime afstand op de tweede plaats, Renault kocht voor 8 miljoen euro in voor de Clio. 

Aftersales
Peugeot kocht ook het meeste mediawaarde in als het gaat om de aftersalesactiviteiten (2,7 miljoen euro) op de voet gevolgd door VW met 2,4 miljoen euro. Volvo en BMW gaven allebei een kleine half miljoen euro uit aan aftersales.   

Abonnees kunnen het complete overzicht bekijken in de rubriek Feiten & cijfers 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Mediabestedingen: Fransen absolute big spenders | Automotive Online

Mediabestedingen: Fransen absolute big spenders

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit de cijfers van mediabureau Adfact. Adfact registreert alle media-uitingen (online uitgezonderd) en kent van iedere uiting de bruto-inkoopprijs. De uiteindelijk betaalde bedragen kunnen fors lager liggen als gevolg van afspraken en kortingen.

Na de Fransen staan Opel en VW, beide met ruim 17 miljoen euro, op plaats vier en vijf. Skoda (14 miljoen euro) heeft met de Octavia het model waaraan het meeste geld is uitgegeven. Skoda kocht voor 11 miljoen euro in voor het model. De Clio volgt met ruime afstand op de tweede plaats, Renault kocht voor 8 miljoen euro in voor de Clio. 

Aftersales
Peugeot kocht ook het meeste mediawaarde in als het gaat om de aftersalesactiviteiten (2,7 miljoen euro) op de voet gevolgd door VW met 2,4 miljoen euro. Volvo en BMW gaven allebei een kleine half miljoen euro uit aan aftersales.   

Abonnees kunnen het complete overzicht bekijken in de rubriek Feiten & cijfers 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.