VNA: schaf bpm in 1 keer af

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vervolgens moeten alle partijen die hierdoor schade lijden – uiteraard leasemaatschappijen, maar ook particulieren met een auto of autobedrijven met handelsvoorraad – door de overheid (financieel) worden gecompenseerd. “Je hebt het over een bedrag van 15 tot 20 miljard euro wat er nu aan rest-bpm in het wagenpark zit”, verklaart Renate Hemerik, directeur van de VNA. “Hiervoor kan de overheid een lening afsluiten en die lening vervolgens op termijn aflossen met de inkomsten die komen uit de kilometerheffing.” Volgens Hemerik is dit plan de ideale manier om alle principes van het plan Nouwen in praktijk toe te passen. “Het plan Nouwen geeft alleen aan, aan welke voorwaarden moet worden voldaan. Ons plan is een manier om de daadwerkelijke omzetting van belastingen – van bpm naar kilometerheffingen – op korte termijn voor elkaar te krijgen. Het hoeft overigens niet per se in één jaar, je kan ook denken aan vier keer 25%. Maar het gebeurt in ieder geval snel.” De voordelen zijn volgens de vereniging evident. “De boekwaarde van auto’s verdampt niet, zoals op dit moment wel het geval is”, aldus Hemerik. “Daarnaast komt het kabinet financieel niets tekort, worden milieudoelstellingen gehaald en wordt de kilometerheffing snel ingevoerd.” De VNA heeft het plan bij verschillende ministeries neergelegd en is op zoek naar (mobiliteits)partijen die het plan willen ondersteunen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

VNA: schaf bpm in 1 keer af | Automotive Online

VNA: schaf bpm in 1 keer af

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vervolgens moeten alle partijen die hierdoor schade lijden – uiteraard leasemaatschappijen, maar ook particulieren met een auto of autobedrijven met handelsvoorraad – door de overheid (financieel) worden gecompenseerd. “Je hebt het over een bedrag van 15 tot 20 miljard euro wat er nu aan rest-bpm in het wagenpark zit”, verklaart Renate Hemerik, directeur van de VNA. “Hiervoor kan de overheid een lening afsluiten en die lening vervolgens op termijn aflossen met de inkomsten die komen uit de kilometerheffing.” Volgens Hemerik is dit plan de ideale manier om alle principes van het plan Nouwen in praktijk toe te passen. “Het plan Nouwen geeft alleen aan, aan welke voorwaarden moet worden voldaan. Ons plan is een manier om de daadwerkelijke omzetting van belastingen – van bpm naar kilometerheffingen – op korte termijn voor elkaar te krijgen. Het hoeft overigens niet per se in één jaar, je kan ook denken aan vier keer 25%. Maar het gebeurt in ieder geval snel.” De voordelen zijn volgens de vereniging evident. “De boekwaarde van auto’s verdampt niet, zoals op dit moment wel het geval is”, aldus Hemerik. “Daarnaast komt het kabinet financieel niets tekort, worden milieudoelstellingen gehaald en wordt de kilometerheffing snel ingevoerd.” De VNA heeft het plan bij verschillende ministeries neergelegd en is op zoek naar (mobiliteits)partijen die het plan willen ondersteunen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.