Electriciteitsnet Zweden kan groei EV’s niet meer aan

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Electriciteitsnet Zweden kan groei EV’s niet meer aan

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Albert Bos

    En dan is nu nog slechts 10% van het Zweedse wagenpark een Ev of PHEV, terwijl men daar kan rekenen op de waterkrachtcentrales is het elektriciteitsnet in Stockholm al overbelast. Hoe moet dat straks in Nederland als we na 2030 alleen maar EV of PHEV mogen aanschaffen. Dan komen er dus ineens 450.000 elektrische auto’s (nu ca. 100.000) bij, terwijl we ook elektrisch gaan koken en ons huis verwarmen met een elektrische warmtepomp etc. Is ons NL-net wel robuust?
    Albert Bos – Kendomar Consult.

Electriciteitsnet Zweden kan groei EV’s niet meer aan | Automotive Online

Electriciteitsnet Zweden kan groei EV’s niet meer aan

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Electriciteitsnet Zweden kan groei EV’s niet meer aan

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Albert Bos

    En dan is nu nog slechts 10% van het Zweedse wagenpark een Ev of PHEV, terwijl men daar kan rekenen op de waterkrachtcentrales is het elektriciteitsnet in Stockholm al overbelast. Hoe moet dat straks in Nederland als we na 2030 alleen maar EV of PHEV mogen aanschaffen. Dan komen er dus ineens 450.000 elektrische auto’s (nu ca. 100.000) bij, terwijl we ook elektrisch gaan koken en ons huis verwarmen met een elektrische warmtepomp etc. Is ons NL-net wel robuust?
    Albert Bos – Kendomar Consult.