Dealergroep Dekkerauto: pitstopservice betaalt zich uit

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Dekkerauto is de eerste in Nederland die Ford Express Service aanbiedt. (Foto:Shutterstock)

De Dekkerautogroep heeft Ford Express Service geïntroduceerd bij zijn vestigingen in Alkmaar, Zaandam en Purmerend. Bij Express Service werken twee monteurs tegelijkertijd aan één auto. Een prijsverschil voor de consument is er niet, alleen de wachttijd gaat omlaag. Dit komt doordat het aantal arbeidsuren per onderhoudsbeurt wel gelijk blijft. De wachttijd van sleutelafgifte tot ophalen is 45 minuten, in tegenstelling tot twee uur bij een conventionele beurt.

Klanten hebben de keuze om wel of niet voor Express Service te kiezen, maar moeten dit wel ruim van tevoren online aangeven. “Online kan een klant zelf een tijdstip uitkiezen dat hem het beste uitkomt. Als er specifiek om Express Service gevraagd wordt, gaan wij ervan uit dat de klant wil wachten en zorgen onze autotechnici ervoor dat de wachttijd zo kort mogelijk is”, zegt Ank Dekker, hoofd van de afdeling Marketing en Communicatie bij Dekkerautogroep.

Instructeurs

Op de locaties waar Express Service wordt ingevoerd heeft het team een interne opleiding van Ford gevolgd. In de vorm van twee weken begeleiding bij de expresservicebeurten door trainers van de importeur.

“Belangrijk voor de instructeurs was om monteurs aan elkaar te koppelen die goed met elkaar werken en op elkaar zijn ingespeeld. Mensen hebben steeds minder tijd en met deze service spelen wij hierop in”, aldus Dekker. “De verwachtingen bij ons zijn hoog en we verwachten een verbetering in zowel efficiëntie als service. Belangrijk voor onze klant is dat de prijs hetzelfde is, voor minder tijd.”

Ford Express Service is nieuw in Nederland. Dekkerautogroep is de eerste met de service, maar inmiddels bieden ook enkele vestigingen van Ardea en Van Mossel deze dienst aan. 

Andere vestigingen

De service is bedoeld voor Ford personen-en bedrijfswagens tot 5 jaar oud. De reden dat de Express Service niet in de andere vijf vestigingen wordt ingevoerd, is omdat er bij de Expres Service twee monteurs tegelijk aan één auto werken. “Op sommige vestigingen hebben we in totaal twee of drie monteurs, dan kunnen we die niet tegelijkertijd op één auto zetten”, aldus Dekker. “Ook moeten de twee monteurs ingewerkt worden en ingespeeld op elkaar zijn, dit vergt tijd.”

Dekkerautogroep verwacht dat door de invoering van Express Service het aantal onderhoudsbeurten met 10 procent omhoog kan.

Dealergroep Dekkerauto: pitstopservice betaalt zich uit | Automotive Online

Dealergroep Dekkerauto: pitstopservice betaalt zich uit

Jesse Busser Jesse Busser
• Laatste update:
Dekkerauto is de eerste in Nederland die Ford Express Service aanbiedt. (Foto:Shutterstock)

De Dekkerautogroep heeft Ford Express Service geïntroduceerd bij zijn vestigingen in Alkmaar, Zaandam en Purmerend. Bij Express Service werken twee monteurs tegelijkertijd aan één auto. Een prijsverschil voor de consument is er niet, alleen de wachttijd gaat omlaag. Dit komt doordat het aantal arbeidsuren per onderhoudsbeurt wel gelijk blijft. De wachttijd van sleutelafgifte tot ophalen is 45 minuten, in tegenstelling tot twee uur bij een conventionele beurt.

Klanten hebben de keuze om wel of niet voor Express Service te kiezen, maar moeten dit wel ruim van tevoren online aangeven. “Online kan een klant zelf een tijdstip uitkiezen dat hem het beste uitkomt. Als er specifiek om Express Service gevraagd wordt, gaan wij ervan uit dat de klant wil wachten en zorgen onze autotechnici ervoor dat de wachttijd zo kort mogelijk is”, zegt Ank Dekker, hoofd van de afdeling Marketing en Communicatie bij Dekkerautogroep.

Instructeurs

Op de locaties waar Express Service wordt ingevoerd heeft het team een interne opleiding van Ford gevolgd. In de vorm van twee weken begeleiding bij de expresservicebeurten door trainers van de importeur.

“Belangrijk voor de instructeurs was om monteurs aan elkaar te koppelen die goed met elkaar werken en op elkaar zijn ingespeeld. Mensen hebben steeds minder tijd en met deze service spelen wij hierop in”, aldus Dekker. “De verwachtingen bij ons zijn hoog en we verwachten een verbetering in zowel efficiëntie als service. Belangrijk voor onze klant is dat de prijs hetzelfde is, voor minder tijd.”

Ford Express Service is nieuw in Nederland. Dekkerautogroep is de eerste met de service, maar inmiddels bieden ook enkele vestigingen van Ardea en Van Mossel deze dienst aan. 

Andere vestigingen

De service is bedoeld voor Ford personen-en bedrijfswagens tot 5 jaar oud. De reden dat de Express Service niet in de andere vijf vestigingen wordt ingevoerd, is omdat er bij de Expres Service twee monteurs tegelijk aan één auto werken. “Op sommige vestigingen hebben we in totaal twee of drie monteurs, dan kunnen we die niet tegelijkertijd op één auto zetten”, aldus Dekker. “Ook moeten de twee monteurs ingewerkt worden en ingespeeld op elkaar zijn, dit vergt tijd.”

Dekkerautogroep verwacht dat door de invoering van Express Service het aantal onderhoudsbeurten met 10 procent omhoog kan.