Stimuleren schone auto’s heeft Rijk zes miljard gekost

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • FTDR

    Ik vraag me af of die 6 Miljard inkomstenderving klopt. Mede door de stimuleringsmaatregelen hebben individuele leaserijders gekozen voor duurdere auto’s PH-EV’s)dan ze normaliter zouden rijden.
    Zonder stimuleringsmaatregelen zou er dus een goedkoper wagenpark zijn gekozen dat minder belasting had opgebracht.

  • Barend Lambrechtsen

    Het is ook aardig om te vermelden dat het beleid destijds gericht was op AFBOUW van de BPM, om dit in een kilometerheffing om te zetten. Als tussenfase is toen de HSB verhoogd met wel 7 à 10 % per jaar. Is nu die meeropbrengst van de HSB meegenomen in de verminderde opbrengst BPM? Ik ben bang van niet. Ik snap niet dat hier niemand ophef over maakt. We laten ons nu wijsmaken dat de overheid zoveel mis heeft gelopen aan belastinginkomsten dat het terecht is om de belasting te verhogen. Maar de werkelijkheid is echt genuanceerder.

    Barend Lambrechtsen

Stimuleren schone auto’s heeft Rijk zes miljard gekost | Automotive Online

Stimuleren schone auto’s heeft Rijk zes miljard gekost

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • FTDR

    Ik vraag me af of die 6 Miljard inkomstenderving klopt. Mede door de stimuleringsmaatregelen hebben individuele leaserijders gekozen voor duurdere auto’s PH-EV’s)dan ze normaliter zouden rijden.
    Zonder stimuleringsmaatregelen zou er dus een goedkoper wagenpark zijn gekozen dat minder belasting had opgebracht.

  • Barend Lambrechtsen

    Het is ook aardig om te vermelden dat het beleid destijds gericht was op AFBOUW van de BPM, om dit in een kilometerheffing om te zetten. Als tussenfase is toen de HSB verhoogd met wel 7 à 10 % per jaar. Is nu die meeropbrengst van de HSB meegenomen in de verminderde opbrengst BPM? Ik ben bang van niet. Ik snap niet dat hier niemand ophef over maakt. We laten ons nu wijsmaken dat de overheid zoveel mis heeft gelopen aan belastinginkomsten dat het terecht is om de belasting te verhogen. Maar de werkelijkheid is echt genuanceerder.

    Barend Lambrechtsen