Meerderheid Tweede Kamer keurt oldtimerregeling goed

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Anthonius Vlutters

    Het is en blijft een onrechtmatige zaak. Ik heb voor jaren terug een Amerikaanse oldtimer gekocht. Daar ik met het milieu zeer begaan ben, heb ik in deze auto een LPG installatie laten inbouwen. Niet om de kosten van het gebruik maar puur voor milieu. Bij de laatste apk keuring [vorige week]gaf de keurmeester mij een compliment wat betreft de uitstoot van de auto, deze kan wedijveren met moderne voertuigen. Maar het idiote is dat ik deze installatie er nu moet laten uithalen, terwijl ik er nog geen 2000 km per jaar mee rij. Ik vind het een belachelijke regeling.

  • noor

    Alle oldtimerbezitters en mensen uit de branche moeten een groete staking organiseren, dan wordt er wel geluisterd.

  • Robin

    Is het milieu nu ineens niet meer belangrijk en demonteert men de lpg-installatie?

  • JP

    Allemaal ook verscholen in Euro-reglementen.(zie “Juridisch aspect”). Als de begroting maar rond is,hoè, maakt niet uit. Van de 3 miljoen ambtenaren er 1/3e wegsturen,nee.Het geld gaat iig NIET naar Nederland(ers), maar naar Europa!En om over die regelgeving te praten : in bv Duitsland en België hebben auto’s de Klassieke Status v.a. 30 jaar…..Homo’s uit Den Haag, dat wij dit nog pikken !

  • Peter Eygenrook

    Inderdaad Duitsland en Belgie hanteren ze 30 jaar. Ik vind het een schandaal, dat er alleen naar het geld kwestie wordt gekeken en niet naar de gevolgen hiervan. Zoals bedrijven en de hobby van de echte liefhebbers. Mijn GMC Van rijdt al vanaf 1980 hier in Nederland, de laatste 2 jaar is er meer dan 9500,00 euro ingestoken. Nu blijkt dat de mbr regeling verandert en zo is de waarde van mijn voertuig gekelderd en kan hem met de nieuwe regeling ook niet meer betalen. Dag hobby, bedankt Weekers. Leuk om te weten dat u het alleen maar doet voor de begroting moet kloppen en vervolgens wordt gekeken waar het geld vandaan gehaald moet worden. Want eerst was het ook uit milieu overweging maar LPG is schoner dan benzine en diesel. Ik ben benieuwd of Weekers ook een oldtimer heeft en uit welk jaar. Maar die heeft geen last van de crisis net zoals Rutte die tijdens een gesprek op een school zei: ik verdien genoeg.

  • Aernout

    Kort door de bocht en zonder enige logica!
    Alle belasting zaken kunnen door de regering worden opgevraagd en vergeleken ook registratie van kentekens en APK gegevens.Zo kan de overheid makkelijk zien of een Oldtimer bezitter meer kentekens op naam heeft en uit welk bouwjaar deze voertuigen zijn.
    Ook kan men uit de APK gegevens de gereden kilometers per jaar aflezen.
    Dus indien een persoon meer kentekens op zijn naam heeft en voor een kenteken wegen belasting betaald is dit samen met de bouwjaar gegevens van tweede of derde auto kraak helder of dit een liefhebber cq hobbyist is!Men kan immers maar in een auto tegelijk rijden!
    Het is dus gewoon onrechtmatig afpakken van geld hobby en vertrouwen in onze overheid!
    Dom als je dan mensen wil pakken die misbruik maken van deze oldtimer regeling stop dan de HSB in de benzine prijs, dat is eerlijk en betaal je voor het gebruik van ons wegennet.
    enige optie voor een liefhebber met een oldtimer is schorssen of bvb LPG er uit halen dat levert geen geld op wel Co2!

  • MAT508

    allo allemaal,

    1e Kamer CORDON SANITAIRE……?

    Met de billen geknepen rennen naar de WC moet ik ervan.

    Verkrampt denk ik aan mijn gedoodverfde oldtimertje en walg van dat zooitje….

    Tegen dit bewind trek jut niet met rozenblaadjes, handkusjes en beleefheidsknikjes.

    Het lijkt bijna, als je niet vrijwillig je inkomen op tafel legt, haalt men ut gewoon uit je zak.

    Smeren met zand is de enige optie tegen hardleerse zelfingenomen gezondheidskwaalen.

    Ik begin 30-12-2013 met mn huidige 508 uit PROTEST te schorsen, ongeacht WIEWATWAAR !!!

    Omdat ik niet genaaid wil worden voor één maand wegenbelasting en er 2 terug moet vragen, LET OP !!!

    Ga NIET zitten wachten, dit kost 24 eurie, want dat moet je TOCH met een gewicht van dik 3 ton en diesel.

    Verzekerd blijftie toch, gekeurd ook, meld em gewoon weer aan als het herzien is.

    Bedenk is……..minimaal 30.000 gelijktijdige schorsingen zou een behoorlijk vervelende aangelegenheid worden.

    Waarschijnlijk zijn het er meer die plots beseffen dat menes is……

    IK ga liever ff lopen.

    IK bén al gaan lopen wat mijn gewone auto betreft.

    Waar is die leeuw in jullie dan ?

Meerderheid Tweede Kamer keurt oldtimerregeling goed | Automotive Online

Meerderheid Tweede Kamer keurt oldtimerregeling goed

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Anthonius Vlutters

    Het is en blijft een onrechtmatige zaak. Ik heb voor jaren terug een Amerikaanse oldtimer gekocht. Daar ik met het milieu zeer begaan ben, heb ik in deze auto een LPG installatie laten inbouwen. Niet om de kosten van het gebruik maar puur voor milieu. Bij de laatste apk keuring [vorige week]gaf de keurmeester mij een compliment wat betreft de uitstoot van de auto, deze kan wedijveren met moderne voertuigen. Maar het idiote is dat ik deze installatie er nu moet laten uithalen, terwijl ik er nog geen 2000 km per jaar mee rij. Ik vind het een belachelijke regeling.

  • noor

    Alle oldtimerbezitters en mensen uit de branche moeten een groete staking organiseren, dan wordt er wel geluisterd.

  • Robin

    Is het milieu nu ineens niet meer belangrijk en demonteert men de lpg-installatie?

  • JP

    Allemaal ook verscholen in Euro-reglementen.(zie “Juridisch aspect”). Als de begroting maar rond is,hoè, maakt niet uit. Van de 3 miljoen ambtenaren er 1/3e wegsturen,nee.Het geld gaat iig NIET naar Nederland(ers), maar naar Europa!En om over die regelgeving te praten : in bv Duitsland en België hebben auto’s de Klassieke Status v.a. 30 jaar…..Homo’s uit Den Haag, dat wij dit nog pikken !

  • Peter Eygenrook

    Inderdaad Duitsland en Belgie hanteren ze 30 jaar. Ik vind het een schandaal, dat er alleen naar het geld kwestie wordt gekeken en niet naar de gevolgen hiervan. Zoals bedrijven en de hobby van de echte liefhebbers. Mijn GMC Van rijdt al vanaf 1980 hier in Nederland, de laatste 2 jaar is er meer dan 9500,00 euro ingestoken. Nu blijkt dat de mbr regeling verandert en zo is de waarde van mijn voertuig gekelderd en kan hem met de nieuwe regeling ook niet meer betalen. Dag hobby, bedankt Weekers. Leuk om te weten dat u het alleen maar doet voor de begroting moet kloppen en vervolgens wordt gekeken waar het geld vandaan gehaald moet worden. Want eerst was het ook uit milieu overweging maar LPG is schoner dan benzine en diesel. Ik ben benieuwd of Weekers ook een oldtimer heeft en uit welk jaar. Maar die heeft geen last van de crisis net zoals Rutte die tijdens een gesprek op een school zei: ik verdien genoeg.

  • Aernout

    Kort door de bocht en zonder enige logica!
    Alle belasting zaken kunnen door de regering worden opgevraagd en vergeleken ook registratie van kentekens en APK gegevens.Zo kan de overheid makkelijk zien of een Oldtimer bezitter meer kentekens op naam heeft en uit welk bouwjaar deze voertuigen zijn.
    Ook kan men uit de APK gegevens de gereden kilometers per jaar aflezen.
    Dus indien een persoon meer kentekens op zijn naam heeft en voor een kenteken wegen belasting betaald is dit samen met de bouwjaar gegevens van tweede of derde auto kraak helder of dit een liefhebber cq hobbyist is!Men kan immers maar in een auto tegelijk rijden!
    Het is dus gewoon onrechtmatig afpakken van geld hobby en vertrouwen in onze overheid!
    Dom als je dan mensen wil pakken die misbruik maken van deze oldtimer regeling stop dan de HSB in de benzine prijs, dat is eerlijk en betaal je voor het gebruik van ons wegennet.
    enige optie voor een liefhebber met een oldtimer is schorssen of bvb LPG er uit halen dat levert geen geld op wel Co2!

  • MAT508

    allo allemaal,

    1e Kamer CORDON SANITAIRE……?

    Met de billen geknepen rennen naar de WC moet ik ervan.

    Verkrampt denk ik aan mijn gedoodverfde oldtimertje en walg van dat zooitje….

    Tegen dit bewind trek jut niet met rozenblaadjes, handkusjes en beleefheidsknikjes.

    Het lijkt bijna, als je niet vrijwillig je inkomen op tafel legt, haalt men ut gewoon uit je zak.

    Smeren met zand is de enige optie tegen hardleerse zelfingenomen gezondheidskwaalen.

    Ik begin 30-12-2013 met mn huidige 508 uit PROTEST te schorsen, ongeacht WIEWATWAAR !!!

    Omdat ik niet genaaid wil worden voor één maand wegenbelasting en er 2 terug moet vragen, LET OP !!!

    Ga NIET zitten wachten, dit kost 24 eurie, want dat moet je TOCH met een gewicht van dik 3 ton en diesel.

    Verzekerd blijftie toch, gekeurd ook, meld em gewoon weer aan als het herzien is.

    Bedenk is……..minimaal 30.000 gelijktijdige schorsingen zou een behoorlijk vervelende aangelegenheid worden.

    Waarschijnlijk zijn het er meer die plots beseffen dat menes is……

    IK ga liever ff lopen.

    IK bén al gaan lopen wat mijn gewone auto betreft.

    Waar is die leeuw in jullie dan ?