Prijsverschil benzine/diesel kleiner maar niet in NL

Steven Don Steven Don
Prijsverschil benzine/diesel kleiner maar niet in NL

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Roel Hindriks

    Het is inderdaad een “bijzonder gegeven” dat iedereen met een politiek correcte pet op blijft roepen dat diesel-auto’s extra hard aangepakt moeten worden en dat daar tegenover staat dat de hoeveelheid vervuiling (aantal verstookte liters brandstof) beduidend lager wordt belast dan benzine.
    Ik heb al vaker openbaar aandacht gevraagd voor enkele bijstellingen die een logischer geheel zouden kunnen opleveren:
    – verhoog de diesel accijns met 8 cent/liter (verbruiksbelasting)
    – verlaag diesel HSB naar “benzine- niveau” (bezitsbelasting)
    – verlaag de benzine accijns met 4 cent/ liter
    – verleen geen taxivergunningen of belastingvrijstellingen meer voor auto’s die niet voldoen aan tenminste Euro 5 normen.

Prijsverschil benzine/diesel kleiner maar niet in NL | Automotive Online

Prijsverschil benzine/diesel kleiner maar niet in NL

Steven Don Steven Don
Prijsverschil benzine/diesel kleiner maar niet in NL

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Roel Hindriks

    Het is inderdaad een “bijzonder gegeven” dat iedereen met een politiek correcte pet op blijft roepen dat diesel-auto’s extra hard aangepakt moeten worden en dat daar tegenover staat dat de hoeveelheid vervuiling (aantal verstookte liters brandstof) beduidend lager wordt belast dan benzine.
    Ik heb al vaker openbaar aandacht gevraagd voor enkele bijstellingen die een logischer geheel zouden kunnen opleveren:
    – verhoog de diesel accijns met 8 cent/liter (verbruiksbelasting)
    – verlaag diesel HSB naar “benzine- niveau” (bezitsbelasting)
    – verlaag de benzine accijns met 4 cent/ liter
    – verleen geen taxivergunningen of belastingvrijstellingen meer voor auto’s die niet voldoen aan tenminste Euro 5 normen.