PwC: Verdienmodel autoverzekeraars op termijn onhoudbaar
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Creatieve verdienmodellen? Dus als ik het goed begrijp is de huidige verzekering te eenvoudig en kan er te gemakkelijk worden geconcurreerd en vergeleken worden. Dus dan gaan we straks een ingewikkelde polis krijgen net zoals onze zorgpolis, met allerlei voorwaarden, uitsluitingen en risicoprofielen waardoor consument en bedrijf een studie moeten maken om de juiste polis te kiezen. Gevolg, ondoorzichtige polis, veel tijd kwijt en de verzekeraars meer winst. Dat is inderdaad een creatief verdienmodel.