Volvo koopt twee grote Zweedse Volvo-dealers

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
On- en offline ervaringen moeten naadloos op elkaar aansluiten, aldus Lex Kerssemakers, hoofd commercie Volvo Cars. (Foto: Volvo)

Volvo Cars koopt de Zweedse Volvo-dealers Upplandse Motor en Bra Bil om beide bedrijven vervolgens samen te voegen tot één eigen dealerbedrijf: Volvo Bil. Dat meldt de fabrikant. Volvo Bil heeft 11 Volvo-vestigingen.

De autofabrikant voorziet grote veranderingen in de autoretail en een verregaande integratie tussen on- en offline activiteiten, zowel op het gebied van verkoop, als in onderhoud of leasing. Om daar voldoende ervaring mee op te kunnen doen en het nieuwe businessmodel goed te kunnen testen, start Volvo met het eigen dealerbedrijf. De autofabrikant streeft ernaar om in 2025 de helft van alle verkopen online te verrichten. “We richten ons op een naadloze interactie tussen online en offline”, zegt Lex Kerssemakers, hoofd commercie Volvo Cars.

De Zweedse autofabrikant, onderdeel van het Chinese Geely, maakte over de eerste zes maanden van dit jaar een verlies van 96,4 miljoen euro, maar denkt dit verlies te kunnen herstellen in de tweede helft van dit jaar. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Volvo koopt twee grote Zweedse Volvo-dealers | Automotive Online

Volvo koopt twee grote Zweedse Volvo-dealers

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
On- en offline ervaringen moeten naadloos op elkaar aansluiten, aldus Lex Kerssemakers, hoofd commercie Volvo Cars. (Foto: Volvo)

Volvo Cars koopt de Zweedse Volvo-dealers Upplandse Motor en Bra Bil om beide bedrijven vervolgens samen te voegen tot één eigen dealerbedrijf: Volvo Bil. Dat meldt de fabrikant. Volvo Bil heeft 11 Volvo-vestigingen.

De autofabrikant voorziet grote veranderingen in de autoretail en een verregaande integratie tussen on- en offline activiteiten, zowel op het gebied van verkoop, als in onderhoud of leasing. Om daar voldoende ervaring mee op te kunnen doen en het nieuwe businessmodel goed te kunnen testen, start Volvo met het eigen dealerbedrijf. De autofabrikant streeft ernaar om in 2025 de helft van alle verkopen online te verrichten. “We richten ons op een naadloze interactie tussen online en offline”, zegt Lex Kerssemakers, hoofd commercie Volvo Cars.

De Zweedse autofabrikant, onderdeel van het Chinese Geely, maakte over de eerste zes maanden van dit jaar een verlies van 96,4 miljoen euro, maar denkt dit verlies te kunnen herstellen in de tweede helft van dit jaar. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.