Autonieuws | Een 8 voor de Ford Fiesta

Steven Don Steven Don
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Voor: De nieuwe Fiesta lijkt vooral voort te borduren op zijn voorganger, en die blijft het tot het einde uitstekend doen. Er zijn veel
verschillende versies, de ST-Line zal vooral de jongere koper aanspreken met zijn goede looks. Die wil nog geen B-segment suv en rijdt liever met een lekker ogende B-segmenter.
Tegen: De huidige is wat scherper getekend en lijkt, net als andere moderne Fords, braver van vorm dan zijn voorganger.
Consumentenpotentieel: Een 8.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Een heel mooi en constant marktaandeel. Deze verse uitvoering kan eigenlijk niet mis­lukken. In de maand maart van dit jaar was het zelfs de best verkochte auto in Europa. Hij biedt ook mooie
kansen voor private lease. Dit zal ook wel moeten om de aantallen van de kwakkelende Ka+ goed te maken.
Tegen: Om de best verkochte auto in Europa te worden geeft Ford fikse kortingen. Dit werkt in het nadeel van de restwaarde. Vooral het ­dumpen op prijs in Zuid-Europa zou wel eens een boemerangeffect kunnen hebben met betrekking tot de import van jong gebruikte Fiesta’s.
Leasepotentieel: Ondanks bovenstaande kritisch noot zien wij kansen op alle gebieden: zakelijk, private (lease) maar ook in de verhuur: een 8.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De Fiesta kent een stabiele restwaarde-ontwikkeling, dat geldt vooral voor de benzineversies. Het nieuwe model brengt de ­Fiesta weer helemaal bij de tijd in het licht van veiligheids­voorzieningen en connectiviteit.
Tegen: Frivoliteit ontbreekt en dat is wel terug te vinden bij bijvoorbeeld de nieuwe Nissan Micra of Citroën C3. Verder hebben de restwaardes van de Fiesta wel wat te lijden onder import; de Fietsta heeft een constante plek in de import top 10.
Restwaardepotentieel: Voor de benzineversies een 8.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: Het uiterlijk van de nieuwe Fiesta oogt moderner en strakker dan van zijn voorganger, maar blijft tegelijkertijd zeer herkenbaar. Hij is ook weer wat groter, zodat het B-segment weer een beetje naar boven wordt opgerekt. Verder zijn er prima uitvoeringen ­beschikbaar voor de zakelijke markt.
Tegen: Inderdaad zal de Fiesta meer last gaan krijgen van de gestage groei van het suv-segment. Compacte suv’s zijn ­weliswaar meestal wat hoger geprijsd, maar in de zakelijke markt gaan veel berijders mee in de trend en kiezen, indien toegestaan in de autoregeling, toch voor een suv.
Fleetpotentieel: Een 8.

P38 Autonieuws de experts

Autonieuws | Een 8 voor de Ford Fiesta | Automotive Online

Autonieuws | Een 8 voor de Ford Fiesta

Steven Don Steven Don
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Voor: De nieuwe Fiesta lijkt vooral voort te borduren op zijn voorganger, en die blijft het tot het einde uitstekend doen. Er zijn veel
verschillende versies, de ST-Line zal vooral de jongere koper aanspreken met zijn goede looks. Die wil nog geen B-segment suv en rijdt liever met een lekker ogende B-segmenter.
Tegen: De huidige is wat scherper getekend en lijkt, net als andere moderne Fords, braver van vorm dan zijn voorganger.
Consumentenpotentieel: Een 8.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Een heel mooi en constant marktaandeel. Deze verse uitvoering kan eigenlijk niet mis­lukken. In de maand maart van dit jaar was het zelfs de best verkochte auto in Europa. Hij biedt ook mooie
kansen voor private lease. Dit zal ook wel moeten om de aantallen van de kwakkelende Ka+ goed te maken.
Tegen: Om de best verkochte auto in Europa te worden geeft Ford fikse kortingen. Dit werkt in het nadeel van de restwaarde. Vooral het ­dumpen op prijs in Zuid-Europa zou wel eens een boemerangeffect kunnen hebben met betrekking tot de import van jong gebruikte Fiesta’s.
Leasepotentieel: Ondanks bovenstaande kritisch noot zien wij kansen op alle gebieden: zakelijk, private (lease) maar ook in de verhuur: een 8.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De Fiesta kent een stabiele restwaarde-ontwikkeling, dat geldt vooral voor de benzineversies. Het nieuwe model brengt de ­Fiesta weer helemaal bij de tijd in het licht van veiligheids­voorzieningen en connectiviteit.
Tegen: Frivoliteit ontbreekt en dat is wel terug te vinden bij bijvoorbeeld de nieuwe Nissan Micra of Citroën C3. Verder hebben de restwaardes van de Fiesta wel wat te lijden onder import; de Fietsta heeft een constante plek in de import top 10.
Restwaardepotentieel: Voor de benzineversies een 8.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: Het uiterlijk van de nieuwe Fiesta oogt moderner en strakker dan van zijn voorganger, maar blijft tegelijkertijd zeer herkenbaar. Hij is ook weer wat groter, zodat het B-segment weer een beetje naar boven wordt opgerekt. Verder zijn er prima uitvoeringen ­beschikbaar voor de zakelijke markt.
Tegen: Inderdaad zal de Fiesta meer last gaan krijgen van de gestage groei van het suv-segment. Compacte suv’s zijn ­weliswaar meestal wat hoger geprijsd, maar in de zakelijke markt gaan veel berijders mee in de trend en kiezen, indien toegestaan in de autoregeling, toch voor een suv.
Fleetpotentieel: Een 8.

P38 Autonieuws de experts