AutoRAI scoort ruim 290 duizend bezoekers
In 2013 ging het evenement niet door, en dat betekende dat het dit jaar erop of eronder zou zijn voor de Nederlandse autosalon. De nieuwe gallery-opzet heeft volgens de organisatie zijn vruchten afgeworpen: twee derde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger.
Er is al een optie genomen op de 60ste editie, van 30 maart tot en met 9 april 2017. Beursmanager Roelant Groen liet afgelopen week al in een interview met Automotive doorschemeren goede hoop te koesteren op een vervolg van het grootste auto-evenement van Nederland.
Positieve reacties
Ongeveer 42% van de bezoekers gebruikte de AutoRAI om zich te oriënteren op een nieuwe auto. 95% hiervan geeft aan dat het bezoek aan de beurs zeker heeft bijgedragen aan het oriëntatieproces. Gemiddeld hebben bezoekers 4,6 uur op de beurs doorgebracht en heeft 95% gevonden waarvoor hij de beurs kwam bezoeken.
Volgens de beursorganisatie zijn er van de standhouders louter positieve reacties gekomen. “Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI”, reageert Steven van Eijck, algemeen voorzitter van RAI Vereniging. “Dit is een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken.”