Analyse: ‘Problemen Koops Furness geen verrassing’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • johan

    als de zgn grote jongens hun marketing goed doen waren ze ondanks 1969 situatie
    tot betere resultaten gekomen, marketing een vies woord in automotive,
    men denkt ondanks de
    financiele floppers
    te weinig over wat voor markt er is.
    men saneerd zich zo zelf wel weg een 15 tal blijft over.

  • Sander Frinks

    Vooropgesteld dat ik het DSN rapport inhoudelijk (nog) niet ken, denk ik, als kritische buitenstaander,
    dat het
    due dilligence onderzoek, dat VMG uitgevoerd heeft bij KoopsFurness, inhoudelijk meer duiding voor de huidige situatie bij KF oplevert dan sec. deze verkopenaantallen per vestiging.

    Het zijn indrukwekkende getallen die de top 5 scoort. Echter, hoe komen die cijfers tot stand? Hoeveel intercompany verkopen zitten daarbij en wat is het aandeel bedrijfswagens binnen het totale getal? Genoemde holdings voeren het merk met een flink aandeel in de bedrijfsautomarkt 😉

    KoopsFurness heeft een (auto)merken pallet dat (deels) nu niet echt tot de volumemerken van ons land behoort. Daarbij, de merken die bedrijfsauto’s leveren worden veelal (ook) via het Cosmo kanaal verkocht. Zijn die Fiat’s en Mitsubishi’s opgenomen in de DSN cijfers?

    Risicospreiding is vaak een deugd, mogelijk dat de diversificatie bij KF nu een last geworden is. Moge dat de gezonde delen (zover die er zijn) een goede doorstart krijgen.

  • Sander Frinks

    @redactie.. Jammer dat mijn alinea’s niet overgenomen worden bij publicatie 😉

Analyse: ‘Problemen Koops Furness geen verrassing’ | Automotive Online

Analyse: ‘Problemen Koops Furness geen verrassing’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • johan

    als de zgn grote jongens hun marketing goed doen waren ze ondanks 1969 situatie
    tot betere resultaten gekomen, marketing een vies woord in automotive,
    men denkt ondanks de
    financiele floppers
    te weinig over wat voor markt er is.
    men saneerd zich zo zelf wel weg een 15 tal blijft over.

  • Sander Frinks

    Vooropgesteld dat ik het DSN rapport inhoudelijk (nog) niet ken, denk ik, als kritische buitenstaander,
    dat het
    due dilligence onderzoek, dat VMG uitgevoerd heeft bij KoopsFurness, inhoudelijk meer duiding voor de huidige situatie bij KF oplevert dan sec. deze verkopenaantallen per vestiging.

    Het zijn indrukwekkende getallen die de top 5 scoort. Echter, hoe komen die cijfers tot stand? Hoeveel intercompany verkopen zitten daarbij en wat is het aandeel bedrijfswagens binnen het totale getal? Genoemde holdings voeren het merk met een flink aandeel in de bedrijfsautomarkt 😉

    KoopsFurness heeft een (auto)merken pallet dat (deels) nu niet echt tot de volumemerken van ons land behoort. Daarbij, de merken die bedrijfsauto’s leveren worden veelal (ook) via het Cosmo kanaal verkocht. Zijn die Fiat’s en Mitsubishi’s opgenomen in de DSN cijfers?

    Risicospreiding is vaak een deugd, mogelijk dat de diversificatie bij KF nu een last geworden is. Moge dat de gezonde delen (zover die er zijn) een goede doorstart krijgen.

  • Sander Frinks

    @redactie.. Jammer dat mijn alinea’s niet overgenomen worden bij publicatie 😉