Adfact: importeurs geven meer geld uit aan reclame
Over het hele jaar tot en met november lopen de bruto mediabestedingen zo’n 10 procent achter op vorig jaar. Dit jaar is er zo`n 236.317.000 euro uitgegeven aan reclame.
Volkswagen gaf vorige maand het meeste geld uit: 4,2 miljoen. De helft daarvan werd besteed aan radiocommercials en dagbladadvertenties voor de campagne ‘De Volkswagen van de dag’. Peugeot staat op de tweede plaats met 3,2 miljoen euro aan mediabestedingen. Toyota is derde met 2,4 miljoen.
Renault nam met 1,6 miljoen in november gas terug, maar voert nog steeds de ranglijst van grootste adverteerders in 2009 aan.
Opvallende afwezige in het rijtje topadverteerders is volgens Adfact Opel. Hoewel de nieuwe Astra in de showroom staat, gaf het merk vorige maand `slechts` 600 duizend euro uit.
Bekijk de Adfact-cijfers maandelijkse mediabestedingen van importeurs in de rubriek Feiten & Cijfers.