Lease Service Partner stapt in markt van gestuurd onderhoud
Lease Service Partner lanceert een nieuw concept en service netwerk voor gestuurd onderhoud. Zo meldt het bedrijf. Het streven is dat er tegen 2025 een landelijk dekkend netwerk van 250 partners moet zijn.
“Leasemaatschappijen en fleetpartijen zorgen met hun enorme wagenparken jaarlijks voor een omzet van bijna 500 miljoen euro aan gestuurd onderhoud”, aldus Denis van Altena, samen met Maik Dielissen initiatiefnemer en eigenaar van Lease Service Partner. “Het overgrote deel van dat onderhoud komt tot dusver bij merkdealers terecht. Via een uitgebreid netwerk van gecertificeerde servicebedrijven bieden wij deze grootzakelijke klanten nu de mogelijkheid om het onderhoud van hun wagenparken eenvoudig onder te brengen binnen één centrale formule.”
Europees niveau
Inmiddels hebben zich al twee Autofirst-bedrijven aangesloten als Lease Service Partner, terwijl op korte termijn ook vestigingen van Carteam en Das Autohaus Nederland zullen volgen, zo meldt LSP. Door de samenwerking met het grossiersnetwerk van Fource en Full Fource Partners zijn de LSP-bedrijven, volgens LSP, verzekerd van een snelle onderdelenvoorziening. Ook krijgen de aangesloten bedrijven een eigen offertetool en centrale facturatie.
De aangesloten bedrijven moeten ook voldoen aan de Qualified Premium-certificering, een kwaliteitslabel van Stichting Duurzaam Repareren dat zorgt voor extra service voor zakelijke rijders, zoals faciliteiten om door te kunnen blijven werken tijdens een onderhoudsbeurt. Behalve in eigen land, wil LSP het netwerk ook op Europees niveau verder uitbreiden.
Dealerbedrijven krijgen steeds vaker concurrentie van garageformules voor lease-onderhoud.