Leaseplan ziet nettowinst stijgen

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Er is meer tijd nodig om de strategie goed uitgelegd te krijgen. (Foto: Leaseplan)

Leaseplan Corporation zag over het eerste halfjaar zijn nettowinst stijgen met 18,2 procent naar 291,7 miljoen euro. De vloot groeide met 5,7 procent naar 1,7 miljoen voertuigen. Verder noteerde het bedrijf toenemende inkomsten uit uit de verzekeringstak (een plus van 26,3% naar 119,9 miljoen euro), mede doordat het aantal auto’s dat met verzkering wordt verleast, steeg. Het aantal schadegevallen daalde juist.
De kosten van het bedrijf daalden met 5,6 procent naar 419,1 miljoen euro; dit komt onder andere door het kostenbesparingsplan Power of One, waarbij onder andere 8,4 procent van het aantal arbeidsplaatsen is geschrapt.Lees hier het Automotive halfjaarbericht over de leasebranche.

De inkomsten uit de leaseactiviteiten stegen met 6,3 procent (van 3 naar 3,2 miljard euro); de inkomsten uit de verkoop van leaseauto’s daalde van 1,52 miljard euro in 2016 naar 1,48 miljard in 2017. Verder meldt Leaseplan dat de nieuwe Leaseplan Digital-divisie, die in juli werd opgetuigd, onder leiding komt te staan van Michel Alsemgeest; hij wordt op 1 oktober de chief digital officer. Momenteel werkt hij bij Fedex.

Leaseplan bevestigt in zijn halfjaarbericht dat een beursgang wordt onderzocht.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Leaseplan ziet nettowinst stijgen | Automotive Online

Leaseplan ziet nettowinst stijgen

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Er is meer tijd nodig om de strategie goed uitgelegd te krijgen. (Foto: Leaseplan)

Leaseplan Corporation zag over het eerste halfjaar zijn nettowinst stijgen met 18,2 procent naar 291,7 miljoen euro. De vloot groeide met 5,7 procent naar 1,7 miljoen voertuigen. Verder noteerde het bedrijf toenemende inkomsten uit uit de verzekeringstak (een plus van 26,3% naar 119,9 miljoen euro), mede doordat het aantal auto’s dat met verzkering wordt verleast, steeg. Het aantal schadegevallen daalde juist.
De kosten van het bedrijf daalden met 5,6 procent naar 419,1 miljoen euro; dit komt onder andere door het kostenbesparingsplan Power of One, waarbij onder andere 8,4 procent van het aantal arbeidsplaatsen is geschrapt.Lees hier het Automotive halfjaarbericht over de leasebranche.

De inkomsten uit de leaseactiviteiten stegen met 6,3 procent (van 3 naar 3,2 miljard euro); de inkomsten uit de verkoop van leaseauto’s daalde van 1,52 miljard euro in 2016 naar 1,48 miljard in 2017. Verder meldt Leaseplan dat de nieuwe Leaseplan Digital-divisie, die in juli werd opgetuigd, onder leiding komt te staan van Michel Alsemgeest; hij wordt op 1 oktober de chief digital officer. Momenteel werkt hij bij Fedex.

Leaseplan bevestigt in zijn halfjaarbericht dat een beursgang wordt onderzocht.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.