BMW’s eerste metaverse miljardenfabriek in China geopend

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De fabriek werd volledig in de metaverse gebouwd. (Foto: BMW)

De Duitse automaker BMW meldt vandaag dat de productie in een nieuwe fabriek in China van start is gegaan. BMW heeft zo’n 15 miljard yuan (ongeveer 2,1 miljard euro) in de fabriek geïnvesteerd. 

Het is voor het eerst dat BMW een nieuwe productielocatie ontwikkelde op basis van simulaties in de virtuele wereld, volgens de zogeheten Ifactory-strategie. Het ontwerpproces begon in de metaverse, waarmee het de eerste fabriek van de BMW Group is die vanaf het begin ontwikkeld en gesimuleerd is in de virtuele wereld. Fabriek Lydia, zoals BMW de locatie noemt, moet hiermee het leiderschap van het concern in de wereldwijde automobielproductie bevestigen. Elk detail van het productieproces virtueel is ontworpen. De integratie van de virtuele wereld met de echte wereld verkortte, volgens BMW, de planningstijd, maakte samenwerking tussen regio’s en tijdzones mogelijk en overwon de nadelige effecten van epidemieën, waardoor de bouwtijd van de fabriek met zes maanden verkort kon worden. Van metaverse tot orderboek: hoe de virtuele wereld geld oplevert.

Verhogen

BMW’s derde Chinese assemblagefabriek is gelegen in de noordoostelijke stad Shenyang. Het moet de jaarlijkse productie van verhogen van 700 duizend tot  830 duizend voertuigen, aldus het bedrijf. In de fabriek worden uitsluitend EV’s gemaakt. De nieuwe i3 is het eerste model dat van de band zal rollen, een elektrische, middelgrote sportsedan, zei BMW.

Eerder deze week maakte BMW bekend dat het ongeveer 1 miljard euro investeert in een Oostenrijkse EV-fabriek.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

BMW’s eerste metaverse miljardenfabriek in China geopend | Automotive Online

BMW’s eerste metaverse miljardenfabriek in China geopend

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De fabriek werd volledig in de metaverse gebouwd. (Foto: BMW)

De Duitse automaker BMW meldt vandaag dat de productie in een nieuwe fabriek in China van start is gegaan. BMW heeft zo’n 15 miljard yuan (ongeveer 2,1 miljard euro) in de fabriek geïnvesteerd. 

Het is voor het eerst dat BMW een nieuwe productielocatie ontwikkelde op basis van simulaties in de virtuele wereld, volgens de zogeheten Ifactory-strategie. Het ontwerpproces begon in de metaverse, waarmee het de eerste fabriek van de BMW Group is die vanaf het begin ontwikkeld en gesimuleerd is in de virtuele wereld. Fabriek Lydia, zoals BMW de locatie noemt, moet hiermee het leiderschap van het concern in de wereldwijde automobielproductie bevestigen. Elk detail van het productieproces virtueel is ontworpen. De integratie van de virtuele wereld met de echte wereld verkortte, volgens BMW, de planningstijd, maakte samenwerking tussen regio’s en tijdzones mogelijk en overwon de nadelige effecten van epidemieën, waardoor de bouwtijd van de fabriek met zes maanden verkort kon worden. Van metaverse tot orderboek: hoe de virtuele wereld geld oplevert.

Verhogen

BMW’s derde Chinese assemblagefabriek is gelegen in de noordoostelijke stad Shenyang. Het moet de jaarlijkse productie van verhogen van 700 duizend tot  830 duizend voertuigen, aldus het bedrijf. In de fabriek worden uitsluitend EV’s gemaakt. De nieuwe i3 is het eerste model dat van de band zal rollen, een elektrische, middelgrote sportsedan, zei BMW.

Eerder deze week maakte BMW bekend dat het ongeveer 1 miljard euro investeert in een Oostenrijkse EV-fabriek.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.