Staking in VS kost Stellantis 3 miljard omzet

Stellantis • De omzet kwam in het derde kwartaal met 45,1 miljard euro nog wel 7 procent hoger uit dan een jaar eerder door hogere verkoopaantallen en hogere prijzen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Foto: Stellantis (Foto: Stellantis)

De langdurige staking bij de Amerikaanse fabrieken heeft Stellantis rond de 3 miljard euro omzet gekost. Het gaat om de omzet die het bedrijf naar schatting is misgelopen door de werkonderbreking van ruim zes weken.

Het afgelopen weekend kwam er een einde aan de werkonderbrekingen bij fabrieken in de Verenigde Staten, nadat Stellantis een salarisverhoging van 25 procent had toegezegd. Maandag kwam het bedrijf ook tot een akkoord in Canada na een korte staking in dat land.

Ondanks de werkonderbrekingen kwam de omzet van Stellantis in het derde kwartaal met 45,1 miljard euro nog wel 7 procent hoger uit dan in dezelfde periode in 2022. Dat is te danken aan meer verkochte auto’s en hogere prijzen, zo meldt de fabrikant in het kwartaalbericht.

In totaal verscheepte Stellantis afgelopen kwartaal 1,4 miljoen auto’s, 11 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022. In Europa ging het om 599 duizend auto’s, eveneens 11 procent meer. Dat kwam vooral dankzij hogere volumes bij Opel/Vauxhall, Peugeot en de bestelwagens van Fiat.

Jeep Avenger

De wereldwijde verkopen van BEV’s kwamen 37 procent hoger uit, vooral door bijdragen van de Jeep Avenger en de Citroen ë-Berlingo. Stellantis meldt verder dat het eind september 1.387 duizend voertuigen in voorraad had, 158 duizend meer dan begin dit jaar waarmee de voorraad na enkele jaren problemen door het onderdelentekort weer terug is op een meer normaal niveau.

Staking in VS kost Stellantis 3 miljard omzet | Automotive Online

Staking in VS kost Stellantis 3 miljard omzet

Stellantis • De omzet kwam in het derde kwartaal met 45,1 miljard euro nog wel 7 procent hoger uit dan een jaar eerder door hogere verkoopaantallen en hogere prijzen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Stellantis) (Foto: Stellantis)

De langdurige staking bij de Amerikaanse fabrieken heeft Stellantis rond de 3 miljard euro omzet gekost. Het gaat om de omzet die het bedrijf naar schatting is misgelopen door de werkonderbreking van ruim zes weken.

Het afgelopen weekend kwam er een einde aan de werkonderbrekingen bij fabrieken in de Verenigde Staten, nadat Stellantis een salarisverhoging van 25 procent had toegezegd. Maandag kwam het bedrijf ook tot een akkoord in Canada na een korte staking in dat land.

Ondanks de werkonderbrekingen kwam de omzet van Stellantis in het derde kwartaal met 45,1 miljard euro nog wel 7 procent hoger uit dan in dezelfde periode in 2022. Dat is te danken aan meer verkochte auto’s en hogere prijzen, zo meldt de fabrikant in het kwartaalbericht.

In totaal verscheepte Stellantis afgelopen kwartaal 1,4 miljoen auto’s, 11 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022. In Europa ging het om 599 duizend auto’s, eveneens 11 procent meer. Dat kwam vooral dankzij hogere volumes bij Opel/Vauxhall, Peugeot en de bestelwagens van Fiat.

Jeep Avenger

De wereldwijde verkopen van BEV’s kwamen 37 procent hoger uit, vooral door bijdragen van de Jeep Avenger en de Citroen ë-Berlingo. Stellantis meldt verder dat het eind september 1.387 duizend voertuigen in voorraad had, 158 duizend meer dan begin dit jaar waarmee de voorraad na enkele jaren problemen door het onderdelentekort weer terug is op een meer normaal niveau.