‘Italiaanse slooppremie geldt ook voor nieuwe diesels’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Italiaanse kopers zouden een premie van 4.000 euro moeten krijgen. (Foto: Shutterstock)

De Italiaanse en Britse overheid werken aan slooppremieregelingen om de wagenparken te verjongen en de auto-industrie te steunen in de coronacrisis. Dat meldt Autonews Europe.

De Britse overheid zou 6.000 pond (6.700 euro) slooppremie willen geven bij de aanschaf van een elektrische auto. De regeling zou in juli van kracht moeten worden. Eerder al meldde de Duitse overheid tot 9.000 euro aan (sloop)premies te willen geven bij aanschaf van een EV tot 40 duizend euro.

De Italiaanse regeling zou breder van aard worden: bij aanschaf van een nieuwe diesel- of benzineauto zou de koper in aanmerking komen voor een premie van 4.000 euro. De in te leveren auto moet dan ouder dan 10 jaar zijn. De helft van het bedrag zou door de overheid moeten worden bijgedragen, de andere helft door de dealer/fabrikant.

Bovag en RAI Vereniging zouden het liefst zien dat een Nederlandse slooppremie ook geldt voor niet-EV’s. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Italiaanse slooppremie geldt ook voor nieuwe diesels’ | Automotive Online

‘Italiaanse slooppremie geldt ook voor nieuwe diesels’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Italiaanse kopers zouden een premie van 4.000 euro moeten krijgen. (Foto: Shutterstock)

De Italiaanse en Britse overheid werken aan slooppremieregelingen om de wagenparken te verjongen en de auto-industrie te steunen in de coronacrisis. Dat meldt Autonews Europe.

De Britse overheid zou 6.000 pond (6.700 euro) slooppremie willen geven bij de aanschaf van een elektrische auto. De regeling zou in juli van kracht moeten worden. Eerder al meldde de Duitse overheid tot 9.000 euro aan (sloop)premies te willen geven bij aanschaf van een EV tot 40 duizend euro.

De Italiaanse regeling zou breder van aard worden: bij aanschaf van een nieuwe diesel- of benzineauto zou de koper in aanmerking komen voor een premie van 4.000 euro. De in te leveren auto moet dan ouder dan 10 jaar zijn. De helft van het bedrag zou door de overheid moeten worden bijgedragen, de andere helft door de dealer/fabrikant.

Bovag en RAI Vereniging zouden het liefst zien dat een Nederlandse slooppremie ook geldt voor niet-EV’s. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.