DCDW Podcast 317 – Maarten Bekkers

DCDW • Met AutoChat combineert Maarten Bekkers AI met lead management. AutoChat maakt websites van autobedrijven slimmer en klantvriendelijker. AutoChat maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI).
Marina Rietman Marina Rietman
DCDW Podcast 317 - Maarten Bekker

Welkom allemaal bij een nieuwe podcast met onze missie de online automotive beter maken. Vandaag is onze gast Maarten Bekkers van AutoChat. Maarten, leuk dat je er bent. Wil je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?

AI

“Nadat ik mijn bedrijf AutoManager aan CarNext had verkocht, besloot ik om een nieuwe startup op te zetten. Ik zag in 2019 kansen voor een combinatie van lead management en kunstmatige intelligentie. AI is een perfect hulpmiddel om klanten sneller en beter te helpen. Consumenten vinden privacy en gemak steeds belangrijker. Klanten die de website van een autobedrijf bezoeken, en een vraag stellen, krijgen met ons AI-platform direct antwoord. Ze hoeven geen formulieren in te vullen en op een antwoord van een verkoper of service-adviseur te wachten. AutoChat kan de meest uiteenlopende vragen beantwoorden, van het maken van een proefritafspraak tot vragen over onderhoudsprijzen of technische specificaties van een auto.”

Aparte flows

“AutoChat herkent wat de klant vraagt en geeft een passend antwoord. Dat vergroot de conversie. AI ontwikkelt razendsnel. Ons platform verandert met de nieuwste ontwikkelingen mee. Met AutoChat hebben we een dubbele oplossing voor het autobedrijf in huis. Een klant die de website bezoekt, heeft een vraag of wil een afspraak maken. Op basis hiervan hebben we twee flows gemaakt. We hebben een flow voor afspraken en voor andere vragen. AutoChat kan bijvoorbeeld vragen beantwoorden over de auto waar de klant op dat moment op de website naar kijkt, maar we kunnen straks ook verwijzen naar andere auto’s die in de bedrijfsvoorraad staan.”

Koppelingen

“AutoChat kan gemiddeld 60 tot ruim 70 procent van de vragen over auto’s, afspraken en onderdelen beantwoorden. Klanten hoeven veel minder vaak te bellen. Dat bespaart autobedrijven enorm veel tijd. Later dit jaar lanceren we een co-pilot voor receptionisten en klantcontactcentra. Dat is een hulpmiddel om telefonische vragen van klanten snel en volledig te beantwoorden. We zijn ook bezig om AutoChat te koppelen met een occasiontaxatiesysteem. We koppelen ook met werkplaatssystemen, universele plansystemen en merkgebonden plansystemen. AutoChat helpt klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week en in alle talen. Zo maken we de dienstverlening van autobedrijven beter en klantvriendelijker, en kunnen autobedrijven veel tijd besparen.”

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 317 – Maarten Bekkers | Automotive Online

DCDW Podcast 317 – Maarten Bekkers

DCDW • Met AutoChat combineert Maarten Bekkers AI met lead management. AutoChat maakt websites van autobedrijven slimmer en klantvriendelijker. AutoChat maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI).
Marina Rietman Marina Rietman
DCDW Podcast 317 - Maarten Bekker

Welkom allemaal bij een nieuwe podcast met onze missie de online automotive beter maken. Vandaag is onze gast Maarten Bekkers van AutoChat. Maarten, leuk dat je er bent. Wil je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?

AI

“Nadat ik mijn bedrijf AutoManager aan CarNext had verkocht, besloot ik om een nieuwe startup op te zetten. Ik zag in 2019 kansen voor een combinatie van lead management en kunstmatige intelligentie. AI is een perfect hulpmiddel om klanten sneller en beter te helpen. Consumenten vinden privacy en gemak steeds belangrijker. Klanten die de website van een autobedrijf bezoeken, en een vraag stellen, krijgen met ons AI-platform direct antwoord. Ze hoeven geen formulieren in te vullen en op een antwoord van een verkoper of service-adviseur te wachten. AutoChat kan de meest uiteenlopende vragen beantwoorden, van het maken van een proefritafspraak tot vragen over onderhoudsprijzen of technische specificaties van een auto.”

Aparte flows

“AutoChat herkent wat de klant vraagt en geeft een passend antwoord. Dat vergroot de conversie. AI ontwikkelt razendsnel. Ons platform verandert met de nieuwste ontwikkelingen mee. Met AutoChat hebben we een dubbele oplossing voor het autobedrijf in huis. Een klant die de website bezoekt, heeft een vraag of wil een afspraak maken. Op basis hiervan hebben we twee flows gemaakt. We hebben een flow voor afspraken en voor andere vragen. AutoChat kan bijvoorbeeld vragen beantwoorden over de auto waar de klant op dat moment op de website naar kijkt, maar we kunnen straks ook verwijzen naar andere auto’s die in de bedrijfsvoorraad staan.”

Koppelingen

“AutoChat kan gemiddeld 60 tot ruim 70 procent van de vragen over auto’s, afspraken en onderdelen beantwoorden. Klanten hoeven veel minder vaak te bellen. Dat bespaart autobedrijven enorm veel tijd. Later dit jaar lanceren we een co-pilot voor receptionisten en klantcontactcentra. Dat is een hulpmiddel om telefonische vragen van klanten snel en volledig te beantwoorden. We zijn ook bezig om AutoChat te koppelen met een occasiontaxatiesysteem. We koppelen ook met werkplaatssystemen, universele plansystemen en merkgebonden plansystemen. AutoChat helpt klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week en in alle talen. Zo maken we de dienstverlening van autobedrijven beter en klantvriendelijker, en kunnen autobedrijven veel tijd besparen.”

Luister de volledige podcast hier: