Autofactor: automatisering verhoogt omloopsnelheid met minimaal 18%

Brand story • Bedrijven die in auto’s handelen, willen zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan zaken als factureren, het afmelden van auto’s en het regelen van het transport. De software van Autofactor zorgt ervoor dat die zaken volautomatisch verlopen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
“Onze software kan de omloopsnelheid met 18 tot 34 procent vergroten.”

Mensen die in auto’s handelen, kunnen hun tijd het beste besteden aan datgene waar ze goed in zijn: het sluiten van transacties. “Onze software zorgt ervoor dat de bijkomende zaken worden geregeld”, aldus Hans Kraaijeveld, eigenaar van Autofactor. “Denk daarbij aan het volautomatisch creëren van facturen en het boeken in de administratie, maar ook aan het regelen van transport en het afmelden van auto’s.”

Dat automatisering van deze processen veel kan opleveren, blijkt uit de cijfers van Autofactor. “Als je werkt met onze software, kun je met dezelfde teamgrootte 20 procent meer omzetten”, vertelt Kraaijeveld. “Autofactor kan de omloopsnelheid met 18 tot 34 procent vergroten. Gezien de hogere rentevoet van nu en het feit dat de hoge prijs van EV’s de kapitaalbehoefte vergroten, is dat een belangrijk gegeven.” Gekoppelde tooling zorgt dat auto’s snel en efficiënt door een bedrijf ‘stromen’, zoals Kraaijeveld het noemt. “Je moet voorkomen dat dingen handmatig moeten gebeuren die software ook kan doen. Onze klanten kunnen de software inrichten zoals ze dat willen, zodat er bijvoorbeeld een automatische orderbon naar de klant wordt gestuurd, of een volautomatisch bericht naar de transporteur voor het vervoer van de auto’s.”

Verhogen van omloopsnelheid en marges

Alle softwarefuncties zijn gericht op één doel: het verhogen van de omloopsnelheid en daarmee ook de marges. Autofactor werkt veel samen met professionele groothandelpartijen die duizenden auto’s per jaar verhandelen. “Wij bieden hen een end to end-oplossing, alles gebeurt in één applicatie en klanten krijgen e-mails waarin ze worden geïnformeerd over de status van het proces”, aldus Kraaijeveld. “Nadat een auto bij een bedrijf binnen is gekomen, wordt een korte proefrit gemaakt en vervolgens voert de software de workflow uit. Als het om een EV gaat, krijgt degene die de auto inneemt bijvoorbeeld ook de opdracht om te controleren of de laadkabels bij de auto zitten. Die kosten zomaar 200 euro. Zo haal je alle mogelijke dure fouten uit het proces.”

Autofactor werkt niet alleen met partijen uit de groothandel, maar ook met dealerbedrijven. “Die zijn steeds actiever bezig met het verhandelen van occasions”, vertelt Kraaijeveld. “Als je over tijd, geld en ruimte beschikt, ben je onbeperkt qua volume. En je kunt precies de auto’s inkopen die je wilt. Dat is bij nieuwe auto’s niet altijd zo.” Dealers beschikken al over softwarepakketten, maar dat is volgens Kraaijeveld geen probleem. “We kunnen ons systeem koppelen aan de bestaande tooling en zo een perfecte systeemintegratie realiseren. Autofactor is de motor die op de achtergrond zorgt dat alles perfect draait.”

Autofactor: automatisering verhoogt omloopsnelheid met minimaal 18% | Automotive Online

Autofactor: automatisering verhoogt omloopsnelheid met minimaal 18%

Brand story • Bedrijven die in auto’s handelen, willen zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan zaken als factureren, het afmelden van auto’s en het regelen van het transport. De software van Autofactor zorgt ervoor dat die zaken volautomatisch verlopen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
“Onze software kan de omloopsnelheid met 18 tot 34 procent vergroten.”

Mensen die in auto’s handelen, kunnen hun tijd het beste besteden aan datgene waar ze goed in zijn: het sluiten van transacties. “Onze software zorgt ervoor dat de bijkomende zaken worden geregeld”, aldus Hans Kraaijeveld, eigenaar van Autofactor. “Denk daarbij aan het volautomatisch creëren van facturen en het boeken in de administratie, maar ook aan het regelen van transport en het afmelden van auto’s.”

Dat automatisering van deze processen veel kan opleveren, blijkt uit de cijfers van Autofactor. “Als je werkt met onze software, kun je met dezelfde teamgrootte 20 procent meer omzetten”, vertelt Kraaijeveld. “Autofactor kan de omloopsnelheid met 18 tot 34 procent vergroten. Gezien de hogere rentevoet van nu en het feit dat de hoge prijs van EV’s de kapitaalbehoefte vergroten, is dat een belangrijk gegeven.” Gekoppelde tooling zorgt dat auto’s snel en efficiënt door een bedrijf ‘stromen’, zoals Kraaijeveld het noemt. “Je moet voorkomen dat dingen handmatig moeten gebeuren die software ook kan doen. Onze klanten kunnen de software inrichten zoals ze dat willen, zodat er bijvoorbeeld een automatische orderbon naar de klant wordt gestuurd, of een volautomatisch bericht naar de transporteur voor het vervoer van de auto’s.”

Verhogen van omloopsnelheid en marges

Alle softwarefuncties zijn gericht op één doel: het verhogen van de omloopsnelheid en daarmee ook de marges. Autofactor werkt veel samen met professionele groothandelpartijen die duizenden auto’s per jaar verhandelen. “Wij bieden hen een end to end-oplossing, alles gebeurt in één applicatie en klanten krijgen e-mails waarin ze worden geïnformeerd over de status van het proces”, aldus Kraaijeveld. “Nadat een auto bij een bedrijf binnen is gekomen, wordt een korte proefrit gemaakt en vervolgens voert de software de workflow uit. Als het om een EV gaat, krijgt degene die de auto inneemt bijvoorbeeld ook de opdracht om te controleren of de laadkabels bij de auto zitten. Die kosten zomaar 200 euro. Zo haal je alle mogelijke dure fouten uit het proces.”

Autofactor werkt niet alleen met partijen uit de groothandel, maar ook met dealerbedrijven. “Die zijn steeds actiever bezig met het verhandelen van occasions”, vertelt Kraaijeveld. “Als je over tijd, geld en ruimte beschikt, ben je onbeperkt qua volume. En je kunt precies de auto’s inkopen die je wilt. Dat is bij nieuwe auto’s niet altijd zo.” Dealers beschikken al over softwarepakketten, maar dat is volgens Kraaijeveld geen probleem. “We kunnen ons systeem koppelen aan de bestaande tooling en zo een perfecte systeemintegratie realiseren. Autofactor is de motor die op de achtergrond zorgt dat alles perfect draait.”