DCDW Podcast 311: Bart Baaten van WEBSOLVE

DCDW •
In deze DCDW podcast spreken we met Bart Baaten van WEBSOLVE. WEBSOLVE is gespecialiseerd in marketing automation voor dealerbedrijven. Daaronder vallen klantcommunicatie, lead management en de nieuwe geautomatiseerde online offertemodule Quoto.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Marketing automation

WEBSOLVE helpt dealerbedrijven om hun online klantcommunicatie beter en professioneler te maken. Het doel is de klantloyaliteit vergroten. WEBSOLVE is ontstaan als technische oplossing voor e-mailcampagnes. Daarvoor is data nodig. Vanuit deze data hebben we nieuwe producten ontwikkeld, Klantcommunicatie is de rode draad door al onze producten. We pakken instromende communicatie op en proberen van zoveel mogelijk leads klanten te maken. Daar start de klantreis. We combineren informatie van klanten en voertuigen. Alle processen zijn zoveel mogelijk geautomatiseerd. Dat noemen we ‘set and forget’. De dealer verzorgt de teksten, wij verzorgen de layout en stellen alles in. Tussendoor sturen we bij als dat nodig is.

Leads verdelen

Onze producten zijn geschikt voor sales en aftersales. Voor het dealerbedrijf verzorgen we alle communicatie voor, tijdens en na werkplaatsbezoek. Als een klant ervoor kiest om tijdens een onderhoudsbeurt de remblokken niet te vervangen, kunnen we instellen dat deze klant na een paar maanden een uitnodiging krijgt om de remblokken te laten vervangen. Voor sales verzamelen we leads die het systeem vervolgens automatisch onder de verkopers verdeelt. Zo krijgt elke lead maximale aandacht. In een lead managementsysteem is het belangrijk om leads niet uit het oog te verliezen. Daarom koppelen we vanuit WEBSOLVE ook met andere platformen en met CRM-systemen.

Quoto

Dealerklanten verwachten een premium aankoopervaring. Voor nieuwe auto’s zijn de online verkoopprocessen goed geregeld. Voor gebruikte auto’s ligt dat meestal anders. We ondersteunen occasionverkoop met Quoto, onze nieuwe geautomatiseerde offertemodule. Klanten krijgen een link naar een professionele en persoonlijke offerte voor de auto waar ze interesse in hebben. De offerte is verrijkt met foto’s en specificaties. We kunnen ook een inruilvoorstel en aanvullende producten en diensten aan de offerte toevoegen. Allemaal zonder dat de verkoper er iets aan hoeft te doen. Al onze producten werken onafhankelijk van elkaar en samen met elkaar. Dealers kiezen zelf welke producten voor hun situatie het meest geschikt zijn.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 311: Bart Baaten van WEBSOLVE | Automotive Online

DCDW Podcast 311: Bart Baaten van WEBSOLVE

DCDW •
In deze DCDW podcast spreken we met Bart Baaten van WEBSOLVE. WEBSOLVE is gespecialiseerd in marketing automation voor dealerbedrijven. Daaronder vallen klantcommunicatie, lead management en de nieuwe geautomatiseerde online offertemodule Quoto.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Marketing automation

WEBSOLVE helpt dealerbedrijven om hun online klantcommunicatie beter en professioneler te maken. Het doel is de klantloyaliteit vergroten. WEBSOLVE is ontstaan als technische oplossing voor e-mailcampagnes. Daarvoor is data nodig. Vanuit deze data hebben we nieuwe producten ontwikkeld, Klantcommunicatie is de rode draad door al onze producten. We pakken instromende communicatie op en proberen van zoveel mogelijk leads klanten te maken. Daar start de klantreis. We combineren informatie van klanten en voertuigen. Alle processen zijn zoveel mogelijk geautomatiseerd. Dat noemen we ‘set and forget’. De dealer verzorgt de teksten, wij verzorgen de layout en stellen alles in. Tussendoor sturen we bij als dat nodig is.

Leads verdelen

Onze producten zijn geschikt voor sales en aftersales. Voor het dealerbedrijf verzorgen we alle communicatie voor, tijdens en na werkplaatsbezoek. Als een klant ervoor kiest om tijdens een onderhoudsbeurt de remblokken niet te vervangen, kunnen we instellen dat deze klant na een paar maanden een uitnodiging krijgt om de remblokken te laten vervangen. Voor sales verzamelen we leads die het systeem vervolgens automatisch onder de verkopers verdeelt. Zo krijgt elke lead maximale aandacht. In een lead managementsysteem is het belangrijk om leads niet uit het oog te verliezen. Daarom koppelen we vanuit WEBSOLVE ook met andere platformen en met CRM-systemen.

Quoto

Dealerklanten verwachten een premium aankoopervaring. Voor nieuwe auto’s zijn de online verkoopprocessen goed geregeld. Voor gebruikte auto’s ligt dat meestal anders. We ondersteunen occasionverkoop met Quoto, onze nieuwe geautomatiseerde offertemodule. Klanten krijgen een link naar een professionele en persoonlijke offerte voor de auto waar ze interesse in hebben. De offerte is verrijkt met foto’s en specificaties. We kunnen ook een inruilvoorstel en aanvullende producten en diensten aan de offerte toevoegen. Allemaal zonder dat de verkoper er iets aan hoeft te doen. Al onze producten werken onafhankelijk van elkaar en samen met elkaar. Dealers kiezen zelf welke producten voor hun situatie het meest geschikt zijn.

Luister de volledige podcast hier: