DCDW Podcast 197: Wij zorgen dat online leads warm het autobedrijf binnenstappen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met HireSlim verbinden we warme leads via social media met bedrijven. Voordat je social media inzet voor jouw autobedrijf, moet je eerst jouw doel bepalen. Wil je auto’s verkopen, auto’s inkopen of de werkplaats vullen? Wij genereren aandacht bij de doelgroep. Bijvoorbeeld voor een specifieke auto, voor alle auto’s of voor aftersales. Vervolgens prikkelen wij potentiële klanten op social media om hun gegevens te delen.”

Soepele overdracht

“Onze chatagents beantwoorden vragen van klanten en maken vervolgens afspraken namens het autobedrijf. De afspraken plannen we rechtstreeks in de agenda van de verkoper in. We zorgen ook voor een soepele overdracht van het eerste online contact naar het persoonlijke contact met de verkoper. We sturen klanten voor de afspraak een reminder en een korte persoonlijke voorstelvideo van de verkoper. Zo komen klanten met een positief gevoel binnen bij het autobedrijf. De afspraak volgen we achteraf digitaal op. Hoe vaker je opvolgt, hoe groter de kans dat de klant koopt, zien we in de praktijk.”

Dynamisch

“Bij veel verkopers leeft het beeld: is het een lead via social media, laat maar, die zijn niet aan kopen toe. Dat is achterhaald. Leads via socials zijn serieuze leads. Op dit moment komen de beste leads bij ons binnen via Facebook. Dat heeft deels met de doelgroep te maken. Oudere klanten kopen op dit moment gemakkelijker een andere auto dan jongere klanten. Maar ook jongeren reageren positief op een dialoog via social media. Als autobedrijf moet je aanwezig zijn op de plekken waar jouw klanten komen. Social media zijn dynamisch. Nu zijn Facebook en Instagram populair, volgend jaar kan dat helemaal anders zijn. Je moet er bovenop zitten. Wij kunnen het autobedrijf daarbij adviseren en ondersteunen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/julian-natte-van-carzona/

DCDW Podcast 197: Wij zorgen dat online leads warm het autobedrijf binnenstappen | Automotive Online

DCDW Podcast 197: Wij zorgen dat online leads warm het autobedrijf binnenstappen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Met HireSlim verbinden we warme leads via social media met bedrijven. Voordat je social media inzet voor jouw autobedrijf, moet je eerst jouw doel bepalen. Wil je auto’s verkopen, auto’s inkopen of de werkplaats vullen? Wij genereren aandacht bij de doelgroep. Bijvoorbeeld voor een specifieke auto, voor alle auto’s of voor aftersales. Vervolgens prikkelen wij potentiële klanten op social media om hun gegevens te delen.”

Soepele overdracht

“Onze chatagents beantwoorden vragen van klanten en maken vervolgens afspraken namens het autobedrijf. De afspraken plannen we rechtstreeks in de agenda van de verkoper in. We zorgen ook voor een soepele overdracht van het eerste online contact naar het persoonlijke contact met de verkoper. We sturen klanten voor de afspraak een reminder en een korte persoonlijke voorstelvideo van de verkoper. Zo komen klanten met een positief gevoel binnen bij het autobedrijf. De afspraak volgen we achteraf digitaal op. Hoe vaker je opvolgt, hoe groter de kans dat de klant koopt, zien we in de praktijk.”

Dynamisch

“Bij veel verkopers leeft het beeld: is het een lead via social media, laat maar, die zijn niet aan kopen toe. Dat is achterhaald. Leads via socials zijn serieuze leads. Op dit moment komen de beste leads bij ons binnen via Facebook. Dat heeft deels met de doelgroep te maken. Oudere klanten kopen op dit moment gemakkelijker een andere auto dan jongere klanten. Maar ook jongeren reageren positief op een dialoog via social media. Als autobedrijf moet je aanwezig zijn op de plekken waar jouw klanten komen. Social media zijn dynamisch. Nu zijn Facebook en Instagram populair, volgend jaar kan dat helemaal anders zijn. Je moet er bovenop zitten. Wij kunnen het autobedrijf daarbij adviseren en ondersteunen.”

https://www.dcdw.nl/podcast/julian-natte-van-carzona/