DCDW Podcast 195: Als je het online spel goed speelt, verkoop je meer en verdien je meer

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“De wereld verschuift naar e-commerce en daarom heb ik de naam veranderd. Mijn passie is mensen en autobedrijven meenemen in de online wereld. In de automotive branche houden retailers in de toekomst bestaansrecht, maar ze moeten wel meegaan in de portaaleconomie. Als het gaat om productpresentatie, snelheid en service moeten ze heel goed kijken naar de Amazons van deze wereld.”

20 procent

“Als je het businessmodel van Thuisbezorgd of Amazon projecteert op de autobranche, dan draag je als autobedrijf straks 20 procent van de verkoopprijs af aan het platform waar klanten jouw auto zoeken en vinden. Die kant gaat het de komende vijf à tien jaar echt op. De vraag is dan: kan het uit, en hoe ga je als autobedrijf dan geld verdienen? Online gaat het om een goede productpresentatie, goed omgaan met online klanten en het creëren van de juiste beleving via de juiste online kanalen. Speel je dat spel goed, dan verkoop je meer auto’s met een betere marge.”

Doorplaatsen

“Met EuroStocks helpen we autobedrijven bij het verkopen van exportauto’s en dead stock. We scannen de occasionvoorraad en analyseren welke auto’s interessant zijn voor export. Die auto’s plaatsen we geautomatiseerd door naar Mobile waar we ze aanbieden tegen exportprijzen. Autobedrijven betalen alleen voor voorraadauto’s die worden doorgeplaatst. We kunnen ook helpen bij de verkoop van onderdelen en dead stock. Op basis van een onderdeelnummer, een paar foto’s en een prijs bieden wij de onderdelen voor het autobedrijf aan op Ebay, Marktplaats, Facebook Marketplace en 2ehands. We bouwen ook een webwinkel met een online betaalmodule met iDeal en PayPal. Zo verkoop je als autobedrijf gemakkelijk dead stock aan klanten in binnen- en buitenland.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rolf-westgeest/

DCDW Podcast 195: Als je het online spel goed speelt, verkoop je meer en verdien je meer | Automotive Online

DCDW Podcast 195: Als je het online spel goed speelt, verkoop je meer en verdien je meer

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: DCDW

“De wereld verschuift naar e-commerce en daarom heb ik de naam veranderd. Mijn passie is mensen en autobedrijven meenemen in de online wereld. In de automotive branche houden retailers in de toekomst bestaansrecht, maar ze moeten wel meegaan in de portaaleconomie. Als het gaat om productpresentatie, snelheid en service moeten ze heel goed kijken naar de Amazons van deze wereld.”

20 procent

“Als je het businessmodel van Thuisbezorgd of Amazon projecteert op de autobranche, dan draag je als autobedrijf straks 20 procent van de verkoopprijs af aan het platform waar klanten jouw auto zoeken en vinden. Die kant gaat het de komende vijf à tien jaar echt op. De vraag is dan: kan het uit, en hoe ga je als autobedrijf dan geld verdienen? Online gaat het om een goede productpresentatie, goed omgaan met online klanten en het creëren van de juiste beleving via de juiste online kanalen. Speel je dat spel goed, dan verkoop je meer auto’s met een betere marge.”

Doorplaatsen

“Met EuroStocks helpen we autobedrijven bij het verkopen van exportauto’s en dead stock. We scannen de occasionvoorraad en analyseren welke auto’s interessant zijn voor export. Die auto’s plaatsen we geautomatiseerd door naar Mobile waar we ze aanbieden tegen exportprijzen. Autobedrijven betalen alleen voor voorraadauto’s die worden doorgeplaatst. We kunnen ook helpen bij de verkoop van onderdelen en dead stock. Op basis van een onderdeelnummer, een paar foto’s en een prijs bieden wij de onderdelen voor het autobedrijf aan op Ebay, Marktplaats, Facebook Marketplace en 2ehands. We bouwen ook een webwinkel met een online betaalmodule met iDeal en PayPal. Zo verkoop je als autobedrijf gemakkelijk dead stock aan klanten in binnen- en buitenland.”

https://www.dcdw.nl/podcast/rolf-westgeest/