DCDW 191: We kunnen dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden

Romy Wielinga Romy Wielinga
Foto: DCDW

Het beeld dat de auto-industrie vooroploopt, komt onder andere door logistieke optimalisatie, zoals de introductie van de lopende band bij Ford en de invoering van just-in-time bij Toyota. Daarna is iedereen gaan nadenken over lean manufacturing. Dat hebben andere branches overgenomen. Sinds 2010 werk ik bij Inform. Wij richten ons op een aantal niches in de markt, waaronder de autowereld.”

Real-time

“Met onze oplossingen maken wij logistieke processen slimmer en efficiënter. Bijvoorbeeld door te zorgen dat vrachtwagens geen files veroorzaken bij autofabrieken. Elke vrachtwagen krijgt een eigen tijdslot om opstoppingen te voorkomen. Sommige fabrieken ontvangen duizend vrachtwagens per dag en gemiddeld beheren wij 25.000 vrachtwagenbewegingen per dag. We richten ons op dynamische planning waarmee we real-time transportbewegingen optimaliseren. Met yard management zorgen we dat alles soepel blijft lopen op grote parkeer- en overslagterreinen. We minimaliseren de tijden en afstanden binnen de processen. Daarmee besparen we autofabrikanten veel geld.”

In beeld houden

“Een van de uitdagingen voor dealers is bijhouden welke auto op welke locatie staat. Ook voor importeurs en dealerorganisaties kunnen we logistieke processen structureren en monitoren. Op basis van de barcode kan je een nieuwe auto vanaf de productie tijdens alle stappen van het logistieke proces volgen. Dat maakt het voor dealers eenvoudiger om in te schatten wanneer ze een nieuwe auto kunnen afleveren aan de klant. Ook lokaal kunnen we dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden Zo weet iedereen precies welke auto op welk moment bij welke vestiging staat, en op welke plek. Met een app op je telefoon zie je exact waar elke auto staat.”

https://www.dcdw.nl/podcast/ruud-vossenbeld-van-inform/

DCDW 191: We kunnen dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden | Automotive Online

DCDW 191: We kunnen dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden

Romy Wielinga Romy Wielinga
Foto: DCDW

Het beeld dat de auto-industrie vooroploopt, komt onder andere door logistieke optimalisatie, zoals de introductie van de lopende band bij Ford en de invoering van just-in-time bij Toyota. Daarna is iedereen gaan nadenken over lean manufacturing. Dat hebben andere branches overgenomen. Sinds 2010 werk ik bij Inform. Wij richten ons op een aantal niches in de markt, waaronder de autowereld.”

Real-time

“Met onze oplossingen maken wij logistieke processen slimmer en efficiënter. Bijvoorbeeld door te zorgen dat vrachtwagens geen files veroorzaken bij autofabrieken. Elke vrachtwagen krijgt een eigen tijdslot om opstoppingen te voorkomen. Sommige fabrieken ontvangen duizend vrachtwagens per dag en gemiddeld beheren wij 25.000 vrachtwagenbewegingen per dag. We richten ons op dynamische planning waarmee we real-time transportbewegingen optimaliseren. Met yard management zorgen we dat alles soepel blijft lopen op grote parkeer- en overslagterreinen. We minimaliseren de tijden en afstanden binnen de processen. Daarmee besparen we autofabrikanten veel geld.”

In beeld houden

“Een van de uitdagingen voor dealers is bijhouden welke auto op welke locatie staat. Ook voor importeurs en dealerorganisaties kunnen we logistieke processen structureren en monitoren. Op basis van de barcode kan je een nieuwe auto vanaf de productie tijdens alle stappen van het logistieke proces volgen. Dat maakt het voor dealers eenvoudiger om in te schatten wanneer ze een nieuwe auto kunnen afleveren aan de klant. Ook lokaal kunnen we dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden Zo weet iedereen precies welke auto op welk moment bij welke vestiging staat, en op welke plek. Met een app op je telefoon zie je exact waar elke auto staat.”

https://www.dcdw.nl/podcast/ruud-vossenbeld-van-inform/