DCDW Podcast 178: Verkopers laten zich te vaak leiden door de klant!

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: DCDW

Doorvragen

Maarten Bos: “Ik ben Maarten Bos en ik ben al mijn hele leven actief in de autobranche. IVA Driebergen heeft mijn carrière vorm gegeven. Vanuit de autoverkoop ben ik het trainersvak in gerold. Dat doe ik alweer zo’n 19 jaar. De autobranche traint te weinig. Er ontstaat een gat tussen wat mensen weten en wat ze moeten kunnen, zowel op het gebied van gastvrijheid, sales, leadopvolging en het product. Echt doorvragen, echt goede vragen stellen, de klant echt goed helpen en daarmee een goede klantrelatie opbouwen, gebeurt te weinig. Zoals voor alles geldt voor verkopen dat je er beter in wordt als je vaker traint.”

Leerervaring

(DvdB) “Ik ben Dick van der Burg en ik heb een hotelachtergrond. Net als Maarten heb ik dezelfde passie voor trainen. Via een training voor Ford kwam ik in de automotive branche terecht. Sindsdien ben ik een automens geworden. We trainen bedrijven op het gebied van klantbeleving, gastvrijheid en commercie. Pak je dat niet gestructureerd aan, dan laat je het aan het toeval over. Doe je het wel goed, dan is het een manier om jezelf te onderscheiden. Wij vinden dat een leerervaring leuk en vernieuwend moet zijn. Onze uitdaging is mensen prikkelen om nieuwe dingen te leren, zodat ze beter worden in wat ze doen.”

Juiste vragen

(MB) “Pionieren hebben wij altijd geweldig gevonden. We zijn al in 2011 begonnen met trainingen voor elektrische auto’s. Elektrisch rijden verandert het verkoopgesprek. Als verkoper moet je de klant de juiste vragen stellen. Dat voorkomt teleurstelling achteraf. Als trainingsbureau zijn we NEN9140 gecertificeerd en onze driedaagse opleiding EV-specialist is gecertificeerd door het IBKI. Ook mensen met ruime ervaring met elektrische voertuigen leren daar nieuwe dingen van. Wij zoeken altijd concrete oplossingen voor actuele vragen van onze opdrachtgevers. In deze tijd zijn er veel innovaties en nieuwe kansen. Wij helpen onze klanten om die te benutten.”

https://www.dcdw.nl/podcast/dick-van-der-burg-en-maarten-bos-van-in-serious-business/

DCDW Podcast 178: Verkopers laten zich te vaak leiden door de klant! | Automotive Online

DCDW Podcast 178: Verkopers laten zich te vaak leiden door de klant!

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: DCDW

Doorvragen

Maarten Bos: “Ik ben Maarten Bos en ik ben al mijn hele leven actief in de autobranche. IVA Driebergen heeft mijn carrière vorm gegeven. Vanuit de autoverkoop ben ik het trainersvak in gerold. Dat doe ik alweer zo’n 19 jaar. De autobranche traint te weinig. Er ontstaat een gat tussen wat mensen weten en wat ze moeten kunnen, zowel op het gebied van gastvrijheid, sales, leadopvolging en het product. Echt doorvragen, echt goede vragen stellen, de klant echt goed helpen en daarmee een goede klantrelatie opbouwen, gebeurt te weinig. Zoals voor alles geldt voor verkopen dat je er beter in wordt als je vaker traint.”

Leerervaring

(DvdB) “Ik ben Dick van der Burg en ik heb een hotelachtergrond. Net als Maarten heb ik dezelfde passie voor trainen. Via een training voor Ford kwam ik in de automotive branche terecht. Sindsdien ben ik een automens geworden. We trainen bedrijven op het gebied van klantbeleving, gastvrijheid en commercie. Pak je dat niet gestructureerd aan, dan laat je het aan het toeval over. Doe je het wel goed, dan is het een manier om jezelf te onderscheiden. Wij vinden dat een leerervaring leuk en vernieuwend moet zijn. Onze uitdaging is mensen prikkelen om nieuwe dingen te leren, zodat ze beter worden in wat ze doen.”

Juiste vragen

(MB) “Pionieren hebben wij altijd geweldig gevonden. We zijn al in 2011 begonnen met trainingen voor elektrische auto’s. Elektrisch rijden verandert het verkoopgesprek. Als verkoper moet je de klant de juiste vragen stellen. Dat voorkomt teleurstelling achteraf. Als trainingsbureau zijn we NEN9140 gecertificeerd en onze driedaagse opleiding EV-specialist is gecertificeerd door het IBKI. Ook mensen met ruime ervaring met elektrische voertuigen leren daar nieuwe dingen van. Wij zoeken altijd concrete oplossingen voor actuele vragen van onze opdrachtgevers. In deze tijd zijn er veel innovaties en nieuwe kansen. Wij helpen onze klanten om die te benutten.”

https://www.dcdw.nl/podcast/dick-van-der-burg-en-maarten-bos-van-in-serious-business/