Dit is niet leuk meer!
Weet jij wat je moet doen als klanten ongewenst gedrag vertonen? Je kunt door jouw gedrag een hoop verschil maken. Door bijvoorbeeld te herkennen of een klant je bewust aan het intimideren is of dat hij agressief is doordat er onverwacht iets vervelends is gebeurd? Want dit zijn twee hele verschillende situaties waar je ook verschillend mee om moet gaan.
Op www.arbomobiel.nl/ongewenstgedrag (een initiatief van BOVAG en vakbonden) zijn drie herkenbare situaties verfilmd om je te helpen jouw grens te bepalen. Want hoever laat jij het komen? En wat kun je doen om een ongewenste situatie niet uit de hand te laten lopen? Jouw eigen gedrag is vaak heel bepalend.
Frustratie en agressie
Bij frustratie-agressie wordt iemand gefrustreerd en agressief doordat er onverwacht iets vervelends is gebeurd. De persoon heeft niet de intentie agressief te zijn, maar hij of zij wordt boos en reageert primair. Hoe ga je daarmee om?
Bekijk onderstaande film en zie wat je kunt doen.
Wil je ook de andere filmpjes zien? Kijk dan op www.arbomobiel.nl/ongewenstgedrag
Hier vind je ook handige tipkaarten om te downloaden en uit te printen
.