Op niveau | Klaar voor de nieuwe klant

Redactie Redactie
• Laatste update:

Juist ook voor de kleinere bedrijven en bedrijven die een dienst verlenen is dat belangrijk. Logisch, toch? Veel bedrijven lijken er toch moeite mee te hebben. Want wanneer is een klant tevreden en hoe onderhoud je deze klantrelatie?

5 belangrijkste redenen 

Klanttevredenheid heeft misschien wel meer invloed op je bedrijf dan je denkt. De vijf belangrijkste redenen op een rijtje, klanttevredenheid zorgt ervoor dat jij jezelf;

  1. onderscheid je van de concurrentie;
  2. vergroot de kans op terugkerende klanten;
  3. verlaagt klantverloop;
  4. vermindert negatieve mond-tot-mondreclame;
  5. behoud klanten wat goedkoper is dan het werven van nieuwe klanten.

Hoe houd je de klant tevreden?

Nu weet je waarom. Maar hoe maak je tevreden klanten? En hoe zorg je ervoor dat ze ook tevreden blijven? Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel. Met een goed product en goede dienstverlening maar ook met relatiebeheer. Klantrelatiebeheer is ook wel bekend als Costumer Relationship Management (CRM). Dit is een manier om alle relaties en contacten van je bedrijf met huidige en potentiële klanten te beheren. Een systeem wat vooral gebruikt wordt om een langlopende relatie met de klant op te bouwen. De klant staat dus centraal, in de werkplaats maar ook in het contact met de klantenservice.

Commerciële vaardigheden

Technische vaardigheden zijn natuurlijk een absolute must in de werkplaats. Commerciële mensen zijn echter net zo belangrijk. De communicatie met de klant en het onderhouden van klantrelaties kun je verbeteren. Door het Commerciële opleidingsplan van Automotive Academy bijvoorbeeld. Na het volgen van deze opleiding ben jij namelijk dé expert in klantrelatiebeheer! 

Deze rubriek wordt mogelijk gemaakt door: Automotive Academy

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Op niveau | Klaar voor de nieuwe klant | Automotive Online

Op niveau | Klaar voor de nieuwe klant

Redactie Redactie
• Laatste update:

Juist ook voor de kleinere bedrijven en bedrijven die een dienst verlenen is dat belangrijk. Logisch, toch? Veel bedrijven lijken er toch moeite mee te hebben. Want wanneer is een klant tevreden en hoe onderhoud je deze klantrelatie?

5 belangrijkste redenen 

Klanttevredenheid heeft misschien wel meer invloed op je bedrijf dan je denkt. De vijf belangrijkste redenen op een rijtje, klanttevredenheid zorgt ervoor dat jij jezelf;

  1. onderscheid je van de concurrentie;
  2. vergroot de kans op terugkerende klanten;
  3. verlaagt klantverloop;
  4. vermindert negatieve mond-tot-mondreclame;
  5. behoud klanten wat goedkoper is dan het werven van nieuwe klanten.

Hoe houd je de klant tevreden?

Nu weet je waarom. Maar hoe maak je tevreden klanten? En hoe zorg je ervoor dat ze ook tevreden blijven? Het antwoord hierop is eigenlijk heel simpel. Met een goed product en goede dienstverlening maar ook met relatiebeheer. Klantrelatiebeheer is ook wel bekend als Costumer Relationship Management (CRM). Dit is een manier om alle relaties en contacten van je bedrijf met huidige en potentiële klanten te beheren. Een systeem wat vooral gebruikt wordt om een langlopende relatie met de klant op te bouwen. De klant staat dus centraal, in de werkplaats maar ook in het contact met de klantenservice.

Commerciële vaardigheden

Technische vaardigheden zijn natuurlijk een absolute must in de werkplaats. Commerciële mensen zijn echter net zo belangrijk. De communicatie met de klant en het onderhouden van klantrelaties kun je verbeteren. Door het Commerciële opleidingsplan van Automotive Academy bijvoorbeeld. Na het volgen van deze opleiding ben jij namelijk dé expert in klantrelatiebeheer! 

Deze rubriek wordt mogelijk gemaakt door: Automotive Academy

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.