Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verweij woont met zijn vrouw en hun twee zoons van 5 en 8 in Hoorn.

In uw werk voor VWE en DAT levert u IT-diensten voor de autobranche. Welk aspect spreekt u het meeste aan?

Ik heb de opleiding Technische Bedrijfskunde gedaan en ben zowel goed in de IT-kant als het business-aspect. Dat is een gouden combinatie heb ik gemerkt. In mijn werk heb ik me gespecialiseerd in data, daar ligt mijn passie.

U heeft dus geen achtergrond in de autobranche?

Hoewel mijn loopbaan wel een beetje was voorbestemd heb ik na mijn opleiding een aantal jaar buiten de branche gewerkt. Als zoon van een ANWB-keurmeester en een moeder die het leuk vond om aan de eettafel te bespreken wie die dag het meest recente kenteken had zien rijden, kwam ik al vroeg in aanraking met auto's en de data erachter. Als kinderen werden wij daar al mee besmet: onderweg op vakantie zaten wij achterin de auto snelle auto's te turven.

Daar heeft u uw werk van gemaakt?

Zo ongeveer wel. Ik begon bij VWE als productmanager en steeg daarna snel op de ladder. Een tijd geleden waren we aan het analyseren wat voor soort data onze klanten nog zouden willen hebben, en wat we nog niet leverden. Ik opperde bij Ton Vestering (algemeen directeur VWE, red) dat DAT in Duitsland interessante gegevens en diensten aanbood. Na gesprekken was de samenwerking snel ontstaan; zij zochten namelijk naar een partij in Nederland om hun diensten uit te rollen. Twee jaar lang zijn we bezig geweest om de producten van DAT te vertalen naar de Nederlandse markt en nu kunnen we aan de slag.

Krijgt u nog wat mee van de data- ontwikkelingen nu u leiding geeft aan een bedrijf?

Jazeker, en als het niet tijdens mijn werk is, dan wel in mijn vrije tijd. Ik heb een website waarop ik tools en blogs publiceer op basis van voertuigdata. Bijvoorbeeld een overzicht van de laatst geïmporteerde oldtimers, en een kentekencalculator die de nummerplaat van je nieuwe auto voorspelt. Geinige dingen waarmee ik data een beetje aansprekend probeer te maken. Toen laatst bijvoorbeeld in Alphen die hijskranen waren omgevallen, ging ik de volgende dag in het kentekenregister zoeken of er iets opvallends over te melden was.

En?

Op basis van de eerste gegevens leek het of de grootste hijskraan ons land uit was gevoerd, maar die klopten niet. Toen ik het goede kenteken had, bleek het een redelijk nieuwe hijskraan, pas een half jaar bij het bedrijf in gebruik.

U heeft van uw werk uw hobby gemaakt. Vindt u het op vakantie moeilijk uw werk los te laten?

Nou, onderweg in Frankrijk hoorde ik mijn zoons op de achterbank ook al kentekens opnoemen. Volgens mij heb ik ze aangestoken met het virus.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe post | Automotive Online

Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verweij woont met zijn vrouw en hun twee zoons van 5 en 8 in Hoorn.

In uw werk voor VWE en DAT levert u IT-diensten voor de autobranche. Welk aspect spreekt u het meeste aan?

Ik heb de opleiding Technische Bedrijfskunde gedaan en ben zowel goed in de IT-kant als het business-aspect. Dat is een gouden combinatie heb ik gemerkt. In mijn werk heb ik me gespecialiseerd in data, daar ligt mijn passie.

U heeft dus geen achtergrond in de autobranche?

Hoewel mijn loopbaan wel een beetje was voorbestemd heb ik na mijn opleiding een aantal jaar buiten de branche gewerkt. Als zoon van een ANWB-keurmeester en een moeder die het leuk vond om aan de eettafel te bespreken wie die dag het meest recente kenteken had zien rijden, kwam ik al vroeg in aanraking met auto's en de data erachter. Als kinderen werden wij daar al mee besmet: onderweg op vakantie zaten wij achterin de auto snelle auto's te turven.

Daar heeft u uw werk van gemaakt?

Zo ongeveer wel. Ik begon bij VWE als productmanager en steeg daarna snel op de ladder. Een tijd geleden waren we aan het analyseren wat voor soort data onze klanten nog zouden willen hebben, en wat we nog niet leverden. Ik opperde bij Ton Vestering (algemeen directeur VWE, red) dat DAT in Duitsland interessante gegevens en diensten aanbood. Na gesprekken was de samenwerking snel ontstaan; zij zochten namelijk naar een partij in Nederland om hun diensten uit te rollen. Twee jaar lang zijn we bezig geweest om de producten van DAT te vertalen naar de Nederlandse markt en nu kunnen we aan de slag.

Krijgt u nog wat mee van de data- ontwikkelingen nu u leiding geeft aan een bedrijf?

Jazeker, en als het niet tijdens mijn werk is, dan wel in mijn vrije tijd. Ik heb een website waarop ik tools en blogs publiceer op basis van voertuigdata. Bijvoorbeeld een overzicht van de laatst geïmporteerde oldtimers, en een kentekencalculator die de nummerplaat van je nieuwe auto voorspelt. Geinige dingen waarmee ik data een beetje aansprekend probeer te maken. Toen laatst bijvoorbeeld in Alphen die hijskranen waren omgevallen, ging ik de volgende dag in het kentekenregister zoeken of er iets opvallends over te melden was.

En?

Op basis van de eerste gegevens leek het of de grootste hijskraan ons land uit was gevoerd, maar die klopten niet. Toen ik het goede kenteken had, bleek het een redelijk nieuwe hijskraan, pas een half jaar bij het bedrijf in gebruik.

U heeft van uw werk uw hobby gemaakt. Vindt u het op vakantie moeilijk uw werk los te laten?

Nou, onderweg in Frankrijk hoorde ik mijn zoons op de achterbank ook al kentekens opnoemen. Volgens mij heb ik ze aangestoken met het virus.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.