Fixico breidt samenwerking Europcar uit naar Duitsland

Fixico • Eerder ging Fixico al in Nederland en België een samenwerking aan met Europcar.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Tobias Zisik (L.), MD Duitsland van Europcar en Derk Roodhuyzen de Vries (R.), ceo van Fixico, na het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst op Europcar's hoofdkantoor in Hamburg. (Foto: Fixico)

Fixico breidt zijn samenwerking met Europcar uit naar Duitsland, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Alle 300 vestigingen – inclusief herstelbedrijven – gaan werken via Fixico’s digitale platform.

Het doel van de samenwerking is om de proces- en kostenefficiëntie op lange termijn te verhogen. ‘In eerste instantie worden autoschades afgehandeld via het platform, daarna worden naar verwachting ook andere services toegevoegd’.

Tobias Zisik, managing director Germany van Europcar, ziet de samenwerking met Fixico als een ‘strategische keuze’. “Door innovatie te omarmen kunnen we onze operationele processen verbeteren en concurrerend blijven én tegelijkertijd onze klanten een ‘first class service’ bieden”, zegt hij. “Met Fixico zijn we er klaar voor om ons schadeherstelproces naar een hoger niveau te tillen en onze voertuigen sneller dan ooit terug op de weg te brengen”.

Eerder ging Fixico al een samenwerking aan met Europcar. Dit was in eerste instantie in Nederland en België. Fixico noemt de integratie met Europcar ‘een volgende stap in het moderniseren en digitaliseren van operationele processen en optimaliseren van de controle op en transparantie van het schadeherstel’.

Één platform

Volgens Derk Roodhuyzen de Vries, ceo van Fixico, deelt het softwarebedrijf met Europcar de ambitie om meerdere services te stroomlijnen en gebruikers een unieke ervaring te bieden binnen één platform. “Fixico’s snelle Europese groei bewijst onze vastberadenheid om automotive servicing opnieuw vorm te geven”, aldus Roodhuyzen de Vries.

Fixico wil ‘in de nabije toekomst een volledig digitaal ecosysteem voor alle automotive services aan kunnen bieden’. Naar eigen zeggen heeft Fixico de ambitie om Europees marktleider te worden in digitaal autoschadeherstel.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

Fixico breidt samenwerking Europcar uit naar Duitsland | Automotive Online

Fixico breidt samenwerking Europcar uit naar Duitsland

Fixico • Eerder ging Fixico al in Nederland en België een samenwerking aan met Europcar.
Robert L. Smid Robert L. Smid
Tobias Zisik (L.), MD Duitsland van Europcar en Derk Roodhuyzen de Vries (R.), ceo van Fixico, na het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst op Europcar's hoofdkantoor in Hamburg. (Foto: Fixico)

Fixico breidt zijn samenwerking met Europcar uit naar Duitsland, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Alle 300 vestigingen – inclusief herstelbedrijven – gaan werken via Fixico’s digitale platform.

Het doel van de samenwerking is om de proces- en kostenefficiëntie op lange termijn te verhogen. ‘In eerste instantie worden autoschades afgehandeld via het platform, daarna worden naar verwachting ook andere services toegevoegd’.

Tobias Zisik, managing director Germany van Europcar, ziet de samenwerking met Fixico als een ‘strategische keuze’. “Door innovatie te omarmen kunnen we onze operationele processen verbeteren en concurrerend blijven én tegelijkertijd onze klanten een ‘first class service’ bieden”, zegt hij. “Met Fixico zijn we er klaar voor om ons schadeherstelproces naar een hoger niveau te tillen en onze voertuigen sneller dan ooit terug op de weg te brengen”.

Eerder ging Fixico al een samenwerking aan met Europcar. Dit was in eerste instantie in Nederland en België. Fixico noemt de integratie met Europcar ‘een volgende stap in het moderniseren en digitaliseren van operationele processen en optimaliseren van de controle op en transparantie van het schadeherstel’.

Één platform

Volgens Derk Roodhuyzen de Vries, ceo van Fixico, deelt het softwarebedrijf met Europcar de ambitie om meerdere services te stroomlijnen en gebruikers een unieke ervaring te bieden binnen één platform. “Fixico’s snelle Europese groei bewijst onze vastberadenheid om automotive servicing opnieuw vorm te geven”, aldus Roodhuyzen de Vries.

Fixico wil ‘in de nabije toekomst een volledig digitaal ecosysteem voor alle automotive services aan kunnen bieden’. Naar eigen zeggen heeft Fixico de ambitie om Europees marktleider te worden in digitaal autoschadeherstel.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.