Fixico gaat schadeherstel uitvoeren voor Vinfast

Vinfast • Bij online herstelplatform Fixico zijn 3 duizend schadeherstelbedrijven aangesloten in Europa. Nu bemiddelt Fixico ook bij aftersales.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
(foto: Vinfast)

De Vietnamese nieuwkomer Vinfast gaat het schadeherstel laten uitvoeren door de bij Fixico aangesloten schadeherstelbedrijven. Beide bedrijven gaan hiertoe een samenwerking aan. Dit maakt Fixico bekend in een persbericht.

Schadeherstel

EV-fabrikant Vinfast gaat gebruikmaken van het Fixico-platform om een internationaal schadeherstelnetwerk op te zetten. ‘Via het platform kan Vinfast een selectie maken van EV herstelbedrijven en een training- en kwaliteitssysteem opzetten dat aansluit bij de ervaring die Vinfast haar klanten wil bieden’, aldus Fixico.

Bij online herstelplatform Fixico zijn 3 duizend schadeherstelbedrijven aangesloten in Europa. Volgens de overeenkomst start de samenwerking in Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Ook aftersales

“Fixico’s digitale EV aftersales service management platform fungeert als netwerk voor Vinfast”, vertelt marketingdirecteur Xander Zwaaf aan Automotive. “Ze kunnen zelf partners kiezen voor de aftersales, zoals maintenance, banden en roadside assistance. Via het digitale platform kan Vinfast een trainings- en kwaliteitssysteem opzetten voor de betreffende autobedrijven. Ook faciliteert het platform het onderdelenbeheer, om minimale servicetijden te kunnen garanderen.”

Vinfast is de eerste EV-fabrikant die gebruik gaat maken van Fixico’s platform. “Fixico’s oplossing biedt fabrikanten van EV’s die naar Europa komen nu een nieuwe mogelijkheid om hun aftersales infrastructuur snel en adequaat op te zetten”, stelt Zwaaf. “En dat zonder de enorme investering die gepaard gaan met een geheel eigen netwerk (zoals Tesla) of de noodzaak om samenwerkingen aan te gaan met dealerships of ketens in elk land.”

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Fixico gaat schadeherstel uitvoeren voor Vinfast | Automotive Online

Fixico gaat schadeherstel uitvoeren voor Vinfast

Vinfast • Bij online herstelplatform Fixico zijn 3 duizend schadeherstelbedrijven aangesloten in Europa. Nu bemiddelt Fixico ook bij aftersales.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
(foto: Vinfast)

De Vietnamese nieuwkomer Vinfast gaat het schadeherstel laten uitvoeren door de bij Fixico aangesloten schadeherstelbedrijven. Beide bedrijven gaan hiertoe een samenwerking aan. Dit maakt Fixico bekend in een persbericht.

Schadeherstel

EV-fabrikant Vinfast gaat gebruikmaken van het Fixico-platform om een internationaal schadeherstelnetwerk op te zetten. ‘Via het platform kan Vinfast een selectie maken van EV herstelbedrijven en een training- en kwaliteitssysteem opzetten dat aansluit bij de ervaring die Vinfast haar klanten wil bieden’, aldus Fixico.

Bij online herstelplatform Fixico zijn 3 duizend schadeherstelbedrijven aangesloten in Europa. Volgens de overeenkomst start de samenwerking in Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Ook aftersales

“Fixico’s digitale EV aftersales service management platform fungeert als netwerk voor Vinfast”, vertelt marketingdirecteur Xander Zwaaf aan Automotive. “Ze kunnen zelf partners kiezen voor de aftersales, zoals maintenance, banden en roadside assistance. Via het digitale platform kan Vinfast een trainings- en kwaliteitssysteem opzetten voor de betreffende autobedrijven. Ook faciliteert het platform het onderdelenbeheer, om minimale servicetijden te kunnen garanderen.”

Vinfast is de eerste EV-fabrikant die gebruik gaat maken van Fixico’s platform. “Fixico’s oplossing biedt fabrikanten van EV’s die naar Europa komen nu een nieuwe mogelijkheid om hun aftersales infrastructuur snel en adequaat op te zetten”, stelt Zwaaf. “En dat zonder de enorme investering die gepaard gaan met een geheel eigen netwerk (zoals Tesla) of de noodzaak om samenwerkingen aan te gaan met dealerships of ketens in elk land.”

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.